خدمات نیم نگاه در این بخش:

ورک شاپ

خودشناسی

روانشناسی

بازاروکسب وکار

کارآفرینی

هنردرمانی

شغلی

تجارت الکترونیک

تجاری

IT

تفکرمثبت

روابط اجتماعی

چاپ و تبیغات

ورکشاپ یعنی چه ؟

ورکشاپ و که مفهومی همانند کارگاه آموزشی دارد اما با کمی تفاوت .ورکشاپ ها می توانند در زمینه هایی مثل اقتصاد، روانشناسی، هنر، آرایشگری، عکاسی، بازیگری، نقاشی، جامعه شناسی و… برگزار شود.ورکشاپ ها انواع مختلفی دارند و امروزه شاهد برگزاری آن ها در سراسر ایران نیز هستیم . ورکشاپ هایی چون ورکشاپ آرایشگری ، عکاسی ، نقاشی ، بازیگری و …

ورکشاپ چیست و چگونه برگزار می شود ؟

ورکشاپ ها در گذشته فقط توانایی اجرا در سیستم آموزش و پرورش را داشتند . اما خوشبختانه اکنون در زمینه کسب و کار نیز وارد شدند .

ورکشاپ ها دارای ویژگی هایی هستند که آن ها را از کارگاه های آموزشی دیگری متمایز می کند :

  • در ورکشاپ ها یک مهارت خاص را به صورت فشرده آموزش می دهند .

  • ورکشاپ ها معمولا به صورت عملی انجام می شود و یک یا چند مهارت ،در یک زمینه ی خاص آموزش داده می شود .

  • در ورکشاپ ها آموزش بر اساس تجربه است و نه تئوری وار .

  • در ورکشاپ ها آموزش ها به صورت تیمی انجام می شود .

  • بازدهی در ورکشاپ ها بسیار بالاست و افراد در کمترین زمان لازم تخصص خود را فرا خواهند گرفت .

  • ورکشاپها می توانند برای گروه های سنی مختلف برگزار شوند.

تفاوت ورکشاپ و سمینار

برخی فکر می کنند ورکشاپ و سمینار دو واژه ی هم معنی هستند ، اما درست که هر دوی آنها حول محور آموزش هستند اما ورکشاپ ها با جمعیت بسیار کمتری نسبت به سمینارها برگزار می شود ، فضای دوستانه تری دارد . و آموزش در آنها به صورت عملی و تیمی انجام می گیرد . اما سمینارها رسمی تر هستند و معمولا جمعیت بیشتری در آنها حضور دارند .

در سمینارها معمولا مطالب به صورت تئوری آموزش داده می شود و یا نهایتا در پایان جلسه جزوه ای توزیع خواهد شد . اما ورکشاپ ها در واقع کارگاه های عملی هستند که مخاطبان آن یادگیری را به صورت تجربی و کارگاهی دریافت می کنند .

برای درک بیشتر ما مقاله را به سمت توضیحاتی در مورد ورکشاپ آرایشگری سوق می دهیم .

ورکشاپ آرایشگری

ورکشاپ آرایشگری در واقع یک کارگاه کوتاه مدت آرایشگری است که با تعداد محدودی تشکیل می شود . مربی هنرجویان را به صورت عملی آموزش می دهد و معمولا هنرجویان باید همراه خود فردی را به عنوان مدل همراه ببرند تا آموزش لازمه را به صورت عملی دریافت کنند .

مثلا ورکشاپ آرایشگری کاشت ناخن ، کارگاهی است که مربی کاشت ناخن را به هنرجو آموزش می دهد . در یک یا چند جلسه هنرجویان به صورت عملی مراحل کاشت ناخن را یاد گرفته و به صورت تجربی آموزش های لازم را کسب می کنند .

علاوه بر ورکشاپ های زنانه ،ورکشاپ آرایشگری مردانه هم دایر می شود و به مردان نیز تکنیک های مختلف اصلاح آموزش داده می شود .

ورکشاپ روانشناسی

 کارگاه تخصصی روانشناسی : در این حیطه کارگاه ها ویژه روانشناسان ، روان درمانگران و مشاوران می باشد . تمامی کارگاه هایی که در این زمینه برگزار می شود توسط مدرسین مجرب و متخصص در همان زمینه با ارائه مجوز معتبر مرکز مشاوره روانشناسی انتخاب نو برگزار می شود. در دوره های روانشناسی تخصصی علاوه بر تئوری مطالب که در سطح بالایی تدریس می شود مرحله دوم  ورود به مبحث عملی است زیرا از اهداف مهم ما تربیت روانشناسانی با تجربه و با صلاحیت درمان است تا بتوانند در شاخه روانشناسی برای پیشگیری مشکلات جامعه با تدبیر قدم های محکمی را بردارند. کلینیک مشاوره روانشناسی انتخاب نو اولویتش پرورش و شکوفایی روانشناسان و روان درمانگران به صورت تخصصی و حرفه ای می باشد پس اهدافش را در زمینه سبب شناسی و درمان و کسب مهارت در آموزش رویکردهای مختلف گذاشته است

۲٫ کارگاه روانشناسی عمومی : در این حیطه هدف ما گزینش از تمامی اقشار جامعه است سعی ما بر این است بتوانیم هرچند کوچک اما سهم بسزایی در آگاهی و ارتقاء سطح سواد جامعه برای بهبود روابط بین فردی و خودشناسی افراد داشته باشیم.

تدبیر مدیریت مرکز روانشناسی انتخاب نو آن است که برای داشتن جامعه سالم نیازمند روان سالم هستیم و با بهبود روابط اعضای خانواده می توانیم آینده ای غنی تر و موفق تر را پیش بینی کنیم.

ورکشاپ بازیگری

 

ورک شاپ بازیگری به چند قسمت تقسیم می شود و شامل: بداهه-فن بیان-تربیت حس-فرم حرکت-بازیگری سینما-بازیگری جلو دوربین-هنردرمانی-حرکت ائینی ومحلی و… زیر نظر اساتید مجرب و کاربلد  درسه دوره مقدماتی-میانی وپیشرفته

 

 

Comments are closed.