خدمات قابل ارائه تک ستاره ای تی به شرح زیر:

 

هک چیست ؟ تست نفوذ چیست؟

بطور کلی در علوم رایانه ای، هک به معنی نفوذ یک فرد به سیستم رایانه ای بدون اجازه دسترسی به آن، می باشد. هکر نیز به کسی گفته می شود که بتواند چنین عملی را انجام دهد. هکرهاهم می توانند درون سازمانی بوده و برون سازمانی. هکر درون سازمانی، با استفاده از امکاناتی که در اختیار داردبه اطلاعات طبقه بندی شده و یا اطلاعاتی که اجازه دسترسی به آن را ندارددست یافته و آن را اصطلاحا سرقت می نماید. در طرف دیگر هکر برون سازمانی بدون داشتن دسترسی فیزیکی، از طریق کامپیوترها و شبکه سعی به نفوذ به سازمان کرده و اقدام به سرقت اطلاعات یا ایجاد خرابی در سازمان می نماید.

 

هک چیست ؟ هکر کیست ؟

 

اصطلاح هک و هکردر جامعه طوری جا افتاده که با شنیدن نام هکر، همیشه فردی مخرب وسارق اطلاعات را در ذهن تداعی می کند. اما در واقع این چنین نیست. عمل هک، همیشه برای سرقت اطلاعات انجام نمی شود. گاهی ممکن مدیر امنیتی یک شبکه بزرگ،‌خودش نقش هکر را ایفا کندتا از امنیت سیستم های متصل به شبکه اش اطمینان حاصل نماید.

 

تست نفوذ چیست؟

 

در جوامع امروزي، تلاش براي بهبود وضعيت كنوني در هر زمان و مكان و هرموقعيتي به يك اصل تبديل شده است. در واقع يكي از اصول مهم در تمامي سطوح و گرايش هاي كليه استانداردها، در پيش گرفتن فرآيندهايي است كه بهبود وضعيت را در پي داشته باشد. بخصوص اين امر در تكنولوژي اطلاعات يكي از اصول تخطي ناپذير و غير قابل اجتناب است. حال اگر وارد حيطه شبكه هاي كامپيوترو نيز نرم افزارهاي گوناگون شويم، بايد براي اين فرآيند، راههاي متناسب با آن را در اتخاذ كنيم. يكي از عمومي ترين و مهمترين این راه حلها دراين بخش که رایمند به معرفی آن می پردازد، استفاده از فرآيند تست نفوذاست. نفوذ كردن به شبكه هاي كامپيوتري و دسترسي به منابع يک شبكه، در حالت معمول، امري غير قانوني تلقي مي شود اما يك متخصص امنيت رایمندی، با بستن قراردادي با صاحبان ومديران شبكه و يا يك نرم افزار، علاوه بر قانوني كردن آن، نتايج آن را به نفع شما باز مي گرداند. او از ديد يك هكر به برنامه يا شبكه شما نگريسته و تلاش مي كند تا كليه مشكلات و شكاف هاي امنيتي آن را شناسايي و به شما ارائه دهد. بدين وسيله، شما با رفع اين معايب، علاوه بربالابردن ميزان امنيت سرويس هاي خود و جلب رضايت بيشتر مشتريان، راه را بر نفوذگران مخرب سد مي كنيد.

 

 

 

 

 

Comments are closed.