خدمات قابل ارائه در بخش ساخت آلبوم و استدیو نیم نگاه هنرمندان

آلبوم سازی

تهیه کننده موسیقی

اخذ مجوزهای مربوطه

مدیر برنامه

استدیاهنگاسزو: آهنگساز میکس مستر موسیقی تنظیم

برگزاری کنسرت

موزیک ویدئو وتدوین

تهیه سالن واجرا

کنسرت ترکیبی

روابط عمومی: رسانه تبلیغات مشاور رسانه وخبر

آموزش و استعداد یابی

چاپ و تبلیغات

مشاور و تست صدا

آلبوم سازی

آلبوم مجموعه‌ای از قطعه‌های موسیقی بر روی صفحه گرامافون، نوار کاست، سی‌دی یا پخش دیجیتالی است. واژه آلبوم ابتدا به کتابی گفته می‌شده است که برای جمع‌آوری و نگهداری اقلام متفرقه همچون عکس، تمبر پستی، بریده روزنامه به کار می‌رود. این عبارت بعدها برای مجموعه‌ای از قطعات موسیقی بر روی گرامافون، نوار کاست، سی‌دی یا پخش دیجیتالی نیز کاربرد پیدا کرد.

 

تهیه کننده موسیقی

تهیه کننده موسیقی یا ناظر ضبط موسیقی وظیفهٔ مدیریت و نظارت بر فرایند ضبط صدا و تولید آثار موسیقایی یک هنرمند یا یک گروه موسیقی را به عهده دارد. فعالیت یک تهیه‌کننده می‌تواند معطوف به تولید یک ترانه کوتاه یا یک آلبوم مفهومی بلند باشد. تهیه‌کننده دارای وظایف بسیار متنوعی در فرایند تولید اثر هنری است. ایده‌پردازی دربارهٔ اثر هنری، گزینش آثار منتخب از میان ایده‌های موجود یک هنرمند یا گروه هنری و کمک به ارتقاء سطح کیفی موسیقی، متن ترانه، و تنظیم آثار بخشی از فعالیت‌های اصلی یک تهیه‌کننده موسیقی است.

بخشی دیگر از وظایف تهیه‌کننده موسیقی شامل موارد زیر است:

– انتخاب موزیسین جهت اجرا و ضبط قسمت‌های مختلف یک اثر موسیقایی از جمله تکنوازی‌ها، ریتم و ملودی آکوپانیمان.

– همراهی در فرایند آهنگسازی.[۲]

– تغییر و بهبود تنظیم اثر موسیقایی

– رهبری نوازندگان و خوانندگان در فرایند ضبط.

– بلند همراه اهنگ خواندن

تهیه‌کننده موسیقی معمولاً ناظر تمامی مراحل ساخت یک اثر، از مرحلهٔ بازتولید تا ضبط صدا و میکس و مسترینگ است و در برخی موارد به‌طور مستقیم عملیات ضبط صدا، میکس و مسترینگ را بر عهده می‌گیرد و در غیر این صورت مسئولیت عملیاتی را به مهندسین صدا می‌سپارد.

در واقع وی کسی است که یه آرتیست باید تو چشم بکشه.

هیتلر نیز در دوران باردار کردن کشورها تهیه‌کننده موسیقی بود.

وظایف تهیه‌کننده موسیقی

یک تهیه‌کننده دارای وظایف متعددی از جمله ایده‌پردازی و آهنگسازی پروژه، انتخاب ترانه‌ها و نوازندگان مورد نیاز برای انجام فرایند ضبط و اجرای پروژه، اعمال نظر در مورد تنظیم آهنگ و راهبری هنرمندان و نوازندگان در فرایند تولید اثر می‌باشد. تهیه‌کننده جلسات ضبط را کنترل کرده و بر تمام مراحل پس از ضبط از جمله میکس و مسترینگ نظارت دارد. تهیه‌کنندگان اغلب در سطوح کلان، به مدیریت بودجهٔ پروژه، تنظیم قراردادها و انجام مذاکرات تجاری با ناشرین آثار می‌پردازند.

آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط، تعریف زیر را برای یک تهیه‌کننده ارائه داده‌است:[۳] «تهیه کننده شخصی است که هدایت فنی و خلاقانهٔ فرایند تولید یک پروژه، و تمام جلسات ضبط و ویرایش مرتبط با آن را بر عهده دارد. یک تهیه کننده در تمام مراحل خلق یک اثر در کنار هنرمندان و مهندسین صدا حضور دارد. او مسئول نهایی سازی تمام تصمیمات خلاقانه، فنی و مدیریتی است و عامل یکپارچگی فعالیت یک هنرمند یا گروه هنری، با اهداف تجاری ناشر اثر است.»

در سال ۲۰۱۰ نقش یک تهیه‌کننده میان سه عنوان حرفه‌ای جداگانه تفکیک شد: تهیه‌کننده اجرایی، تهیه‌کننده آواز و تهیه‌کننده موسیقی. تهیه‌کننده اجرایی مسئولیت نظارت بر امور مالی پروژه را بر عهده دارد. تهیه‌کننده آواز (یا “تنظیم کننده آواز”) مسئول فرایند ضبط و تولید آواز خوانندگان است و تهیه‌کننده موسیقی، کارگردانی و نظارت فرایند خلاقانهٔ ضبط و تولید یک اثر و میکس نهایی آن را بر عهده دارد.

اخذ مجوز و پخش اهنگ

اخذ مجوز و پخش آهنگ پس از تولید اثراز جمله فعالیت هایی است که استودیو موسیقی برای کسانی که کار تولید اثر را در این مجموعه دنبال می کنند، انجام می دهد.

مدیر برنامه موسیقی

درواقع، شرایط حرفه‌ای شدن ایجاب می‌کرد تا چیزهایی که سال‌ها پیش در این سرزمین جایی نداشتند، آرام آرام به‌عنوان شاخصه‌هایی مهم به تثبیت رسیدند. در دهه هشتاد، فضای فعالیت‌های فرهنگی، به ویژه در موسیقی، که اکنون مورد بحث ماست شکل جدیدی گرفت. تکنولوژی روی فعالیت هنرمندان سایه سنگین خود را پهن کرد و چهره‌های جدید مجبور شدند در عرصه فضای رقابتی حرفه‌ای‌تر برخورد کنند. آنهایی که این اصل را پذیرفتند، ماندگار شدند و آنهایی که نپذیرفتند اگرچه گاهی استعداد قابل‌توجهی هم داشتند، به فراموشی سپرده شدند. بسیاری از هنرمندان تازه از راه رسیده عرصه موسیقی، در سال‌های گذشته، به موسیقی به عنوان شغل نگریستند و به همین دلیل باید بیشتر وقت و زمان زندگی خود را وقف هنر می‌کردند. برنامه‌ریزی برای اجرای کنسرت، بستن قراردادها، پیداکردن اسپانسر، ارتباط با رسانه‌های گروهی و… مشخصه‌هایی بود که باید به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شد تا هنرمند بتواند آثار خود را به بهترین شکل ممکن عرضه کند. طبیعی است، در چنین فضایی که رقابت‌ها میلیمتری است انجام تمامی این کارها از عهده خود موزیسین برنمی‌آمد. همین دغدغه باعث شد تا کم‌کم پای آدمهایی به عنوان مدیر برنامه به میدان باز شود. کسانی که شغلشان انجام تمامی کارهای هنرمندان بود تا آنها با خیالی آسوده به عرضه هنر خود فکر کنند. مدیر برنامه شدن به ناگهان تبدیل به شغل شد، البته شغلی که ویژگی‌های خود را دارد و هرکسی از انجام آن برنمی‌آید. اغلب واژه‌نامه‌های عمومی، برنامه‌ریزی را کار یا فعالیت برنامه‌ریز؛ شکل‌گیری برنامه‌ها؛ ساخت یا ترسیم یک طرح یا نمودار؛ کشیدن طرح، طراحی، تدبیر کردن دانسته‌اند. واژه‌نامه‌های تخصصی نیز آن را، شیوه و فرایند سیستماتیک و گام به گامی دانسته‌اند که به تعریف، ایجاد و ترسیم فعالیت‌های ممکنی می‌پردازد که با نیازها، علایق و مشکلات موجود یا آینده مطابقت داشته باشند. می‌توان گفت برنامه‌ریزی عبارت است از فرآیندهای مورد نیاز برای ایجاد و تعریف اهداف و انجام فعالیت‌هایی برای رسیدن به اهداف مطابق با زمان‌بندی. اگرچه سابقه مدیر برنامه داشتن چهره‌های فرهنگی و ورزشی در ایران به سال‌های اخیر محدود می‌شود اما این امر در دنیا امری ساده و مرسوم است. بسیاری از هنرمندان ایرانی، به ویژه در موسیقی پاپ، در سال‌های اخیر با همکاری مدیران برنامه‌های خود توانسته‌اند راحت‌تر در فضای حرفه‌ای گام بردارند و آثارشان را به دست مخاطبان برسانند. مدیر برنامه در ایران کم‌کم به شغل تبدیل می‌شود و گاهی مدیر برنامه یک خواننده با چند هنرمند دیگر هم همکاری می‌کند. به دلیل اینکه سابقه چندانی در ایران ندارد، شاید هنوز برای خیلی‌ها پدیده‌ای ناملموس به حساب می‌آید. به همین بهانه در این هفته سراغ مدیر برنامه‌های یک خواننده رفته‌ایم که نقش زیادی در پیشبرد اهداف او داشته است.

استدیو موسیقی

استودیو (به انگلیسی: recording studio)، محل تولید و ضبط صدا، موسیقی و فیلم است. استودیو شامل میکروفن و صافی صدا و دستگاه دیجی و اکو و غیره است. دیوار استودیو با فیبر پوشیده می‌شود تا صدا در آن نپیچد و کیفیت آن بالا رود. معمولاً استودیوها را در زیرِ زمین می‌سازند تا صدای آن دیگران را آزار ندهد.

واژهٔ لاتین استودیو (به انگلیسی: studio) در زبان‌های اروپایی معنی گسترده‌ای دارد و انواع گوناگون هنرکده‌ها و تسهیلات تولیدی هنری اطلاق می‌گردد. این واژه در یکی از معانی خود یعنی استودیوی ضبط (Recording studio) به فارسی رسیده‌است.

یک استودیو می‌تواند در اندازه کوچک برای یک خواننده گیتاریست باشد یا در اندازه بزرگ در فضای بزرگ برای یک ارکستر که شامل صداها نوازنده است باشد به‌طور ایدئال، هر دو فضاهای ضبط و نظارت (گوش دادن و مخلوط کردن) به‌طور خاص توسط یک مهندس صدا یا آکوستیک برای رسیدن به خواص صوتی مطلوب (انعکاس صدا یا پخش یا جذب انعکاس صدا) طراحی شده‌است. بدین منظور معمولا مهندس صدا برای رسیدن به خواص مطلوب صوتی از ترکیب متعادلی از پنل های آکوستیک جاذب ، بیس ترپ و دیفیوزر در محیط استودیو استفاده می کند[۱].

استودیو ضبط ممکن است برای ضبط صدای خوانندگان، نوازندگان ساز (مثلا گیتار الکتریکی، پیانو، ساکسیفون یا گروه‌هایی مانند ارکسترها)، هنرمندان برای تبلیغات یا تعویض دیالوگ در فیلم، تلویزیون یا انیمیشن مورد استفاده قرار گیرد.

اهنگساز

آهنگساز شخصی است که آثار موسیقی را تألیف می‌نماید. آهنگساز در حقیقت نویسندهٔ موسیقی است که با احاطهٔ کامل به علم موسیقی ایده‌های فکری خود را در قالب موسیقی به رشتهٔ تحریر درمی‌آورد. آهنگسازی این نیست که شخص ملودی بسازد یا تنها در صورتی که قطعه‌ای موسیقایی ساخت وی لقب آهنگساز را به خود نسبت دهد؛ بلکه آهنگساز مانند هر حرفهٔ علمی دیگر می‌بایست در مراکز آموزش علمی موسیقی در رشته آهنگسازی تحصیل یا می‌بایست از علوم مختلف موسیقی از جمله رهبری ارکستر، سازشناسی، سازبندی، هارمونی، پُلی‌فونی، کنتراپوئن و… که لازمهٔ کار آهنگسازی است برخوردار باشد.

فردی که تنها ملودی می‌سازد و آن را به شخص دیگری برای سازبندی می‌سپارد، آهنگ‌ساز به‌شمار نمی‌آید و نغمه‌پرداز یا نواساز است. اما اگر کسی دیگر مقولات آهنگ‌سازی یعنی ملودی، هارمونی و سازبندی را با هم پیش ببرد یک آهنگ‌ساز به‌شمار می‌رود.[۱]

هر آهنگساز می‌بایست یک ساز را به خوبی بنوازد. در حقیقت در دنیای موسیقی به دلیل نیاز به دانش زیاد و گستردگی کار آهنگسازی، از وی به عنوان دانشنامهٔ موسیقی نام می‌برند.

میکس و مسترینگ

میکس:مرحله فاینال در تولید آهنگاست.

مسترینگ: شامل پولیش کردن یا ادیت نهایی میکس است که با چه تکنیک هایی میکس را گوش کنیم و پولیش نهایی کنیم و یک قطعه با استانداردداشته باشیم.

تنظیم آهنگ

ساز بندی و درست کردن سبک یا ژانر آن موسیقی. ریتم چیست و چه سازهایی در آن نواخته می شود. محدوده خاصی در

تنظیم سبک ها وجود ندارد.

کنسرت و اجرای صحنه ای

شامل اخذ مجوز و همکاری با خواننده تا بعد از پخش آهنگ بتواند اجرای صحنه ای داشته باش

موزیک ویدئو وتدوین

 

موزیک ویدئو (به انگلیسی: Music Video) یا نماهنگ[۱] یک فیلم کوتاه است که آهنگ را با تصویر تلفیق می‌کند و برای اهداف تبلیغاتی یا هنری و جذب طرفدار تولید می‌شود.[۲] موزیک ویدئوها برای بازاریابی و ضبط و بازتولید صدا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سالن کنسرت واجرا

نکته‌ای که ابتدا باید در اجرای کنسرت‌های موسیقی در نظر داشت، این است که یک خواننده یا آهنگساز در صورتی می‌تواند در یک کنسرت به اجرای قطعاتش بپردازد که آثارش دارای مجوز رسمی برای اجرا در کنسرت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارا باشد،هرچند زمانی که باید برای اخذ مجوز و همچنین نوع مجوز سپری شود می تواند از ویژگی ها و نکات مثبت یک تهیه کننده خوب باشد،زمانی که یک فرد مجوزهای لازم برای اجرای اثارش در یک کنسرت را دریافت کرده باشد سپس نوبت به اخذ مجوزهایی از قبیل : مجوز اداره اماکن،مجوز سالن و دیگر مجوزهای مربوط به برگزاری کنسرت هاست.

کنسرت ترکیبی

کنسرت ترکیبی به کنسرتی گفته می شود که نمایش طنز،کنسرت،شعبده بازی،ژانگولرو… وجود دارد.

روابط عمومی: رسانه تبلیغات مشاور رسانه وخبر

معروف کردن آهنگ

همانطور که مطمئنا میدانید، پخش سراسری موزیک همیشه به عنوان یک مرحله بسیار مهم و البته حساس در بین تمام هنرمندان و خوانندگان شناخته می شود. اهمیت این مرحله به اندازه ای می باشد که ممکن است اثری بسیار زیبا و دلنشین را به گِل بنشاند و بر عکس، اثری معمولی را طوری جلوه دهد که با موجی عظیم از طرفداران و علاقه مندان این خواننده روبرو شود. در این پست قصد دارم شما را با راه های تبلیغ و معرفی اثر هنری خود به مردم و طرفداران آشنا کنم پس در ادامه با سعیدوب، فعال در زمینه پخش موزیک همراه شوید.

در دنیای امروز رسانه ها و شبکه های اجتماعی رشد بسیار چشمگیری داشته و همیشه و در همه جا میتوان بر روی آنها به عنوان وسیله ای برای معرفی خود به جهانیان استفاده کرد، پس چرا ما از این فضا برای معروف کردن آهنگ خود استفاده نکنیم ؟

به طور کلی رسانه های پخش موزیک به دو دسته تقسیم میشوند که در ادامه به بررسی این دو نوع رسانه که تاثیر بسیاری در معروف کردن آهنگ شما دارن میپردازیم:

وب سایت های موزیک

با افزایش طرفداران موسیقی در ایران وب سایت هایی در زمینه دانلود آلبوم و ترک های موسیقی شروع به فعالیت نمودند و هر روز شاهد افزایش بازدیدکنندگان آنها هستیم و همین امر باعث شده که وب سایت های فعال در زمینه موسیقی بتوانند به رسانه ای مناسب جهت معرفی اثر خود به مردم و دوستداران موسیقی تبدیل شوند و به همین دلیل انتشار موزیک خود در سایت های معتبر یک امر حیاتی به منظور معروف کردن آهنگ شما به حساب می آید.

البته باید به این نکته توجه کرد که مدیران اینگونه وب سایت ها در قبال پخش موزیک شما در سایت خود از شما مبلغی دریافت خواهند کرد و با اینکه تعداد این وب سایت ها بسیار است و شما برای موفقیت باید موزیک خود را در بیشتر این وب سایت ها پخش کنید پس از نظر مالی بسیار شرایط سختی را در پیش رو دارید و زمان زیادی را باید صرف انتشار اثر هنری خود در همه این وب سایت ها کنید! اما نگران نباشید!

نیم نگاه هنرمندان با داشن قرارداد طولانی مدت با بهترین سایت های موسیقی پکیج های متنوعی را در پیش روی شما می گذارد که شما با انتخاب یکی از این پکیج ها می توانید هم از نظر مالی و هم از نظر وقت صرفه جویی کنید و معروف کردن آهنگ و موزیک خود را به تیم پر تجربه نیم نگاه هنرمندان بسپارید.

سفارش انتشار و پخش سراسری موزیک

علاوه بر پخش موزیک خود در وبسایت های معتبر داخلی شما می توانید موزیک خود را در سایت های معتبر موزیک خارجی مانند اسپاتیفای و اپل موزیک نیز پخش کنید و این امر علاوه بر ارزش دادن به موزیک شما باعث افزایش اعتبار شما به عنوان خواننده می شود، چرا که علاوه بر موزیک و متن آهنگ شما، مشخصات شما نیز در این سایت های مرجع خارجی به عنوان خواننده به صورت رسمی ثبت می شود.

دلایل اهمیت پخش موزیک در اسپاتیفای و دیگر رسانه های خارجی:

  • کسب درآمد از موزیک خود به دلار

  • ثبت نام خود به عنوان یک خواننده رسمی

  • جذب مخاطب از سراسر دنیا

  • پخش موزیک خود در معتبرترین پلتفرم موزیک

  • تعلق گرفتن حق کپی رایت به موزیک شما

شبکه های اجتماعی

 

دومین نوع از رسانه های تاثیرگذار در روند معروف کردن موزیک خود شبکه های اجتماعی هستند، چرا که همانطور که قبلا هم به آن اشاره کرده ایم این روزها تبلیغ کسب و کار خود در شبکه های مجازی پرطرفدار مانند اینستاگرام یک امر کاملا ضروری جهت جذب مخاطب بیشتر و سریع تر است و اهمیت این موضوع برای پخش موزیک نیز نه تنها کم تر نیست بلکه حتی از اهمیت بسیار بیشتری نیز برخوردار است. پس فراموش نکنید که همه شبکه های مجازی تاثیر به سزایی در شنیده شدن و بالا بردن آمار دانلود قطعه ها موسیقی دارند که بدون شک پرطرفدار ترین آن ها یعنی اینستاگرام و تلگرام دارای تاثیر بیشتری نیز هستند.

از این رو تیم پخش موزیک نیم نگاه هنرمندان برای معروف کردن آهنگ شما هنرمندان عزیز پکیج های تخصصی را فراهم کرده است که شما میتوانید متناسب با بودجه خود مناسب ترین پکیج را برای پخش آهنگ خود انتخاب کنید و از همین امروز شروع به تبلیغ موزیک خود در اینستاگرام و تلگرام کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن شاهده معروف شدن موزیک خود باشید.

علاوه بر این متخصصان تولید محتوا در تیم نیم نگاه هنرمندان وظیفه دارند کار تولید محتوا برای تبلیغات شما در پخش موزیکتان را به بهترین شیوه انجام دهند.

این روش های عمده ای بود که در پخش موزیک خود می توانید بر روی آنها حساب باز کنید. البته باید بگویم که این همه ماجرا نیست و برای راهنمایی های بیشتر با مشاور نیم نگاه هنرمندان رتباط برقرار کنید تا از مشاوره رایگان و با کیفیت مشاوران ما برخوردار شوید.

آموزش و استعدادیابی

آموزش: شامل آهنگسازی


آموزش آهنگسازی شامل تئوری کاربردی موسیقی، هارمونی و آکورد شناسی و سازشناسی و سبک شناسی است.


۱٫
تئوری کاربردی موسیقی

شامل نت خوانی، ریتم خوانی، دیکته موسیقی و گام شناسی(گام های مختلف) است.


۲٫
هارمونی و آکوردشناسی

ساختن آکورد، حرکت عمودی آکورد ها در یک قطعه، ساختن وِرس و کُراس یا اُور تور


۳٫
سازشناسی و سبک شناسی

شناختن سازها و سبک های مختلف در موسیقی مثل هاوس، هیپ هاپ، آر اند بی، موسیقی پاپیا موسیقی الکترونیک( شناخت تفاوت سبک ها و سازهایی که در هر سبک و ژانر به کار می رود.)


استعدادیابی

شامل مشاوره و تست صدا و اسپانسرینگ

 

 

چاپ و تبلیغات

چاپ انواع بلیط،بنر،تراکت،استند،ماسک و…و تبلیغات محیطی و خبری

۱٫ مشاوره و تست صدا

بعد از آمدن حضوری و دریافت مشاوره و تست و صدانتیجه را به آن ها می گویند که می توانند کار تولید داشته باشند یا خیر یا نیاز به آموزش دارند.اگر نیاز به آموزش داشتند که آموزش می بینند اگر تولید بود که فرایند تولید اثرانجام  می شود.


۲٫
اسپانسرینگ

 

اگر فرد توانایی داشت و مجموعه دید که می شود روی آن سرمایه گذاری کرد، مجموعه روی فردسرمایه گذاری می کندتا اثری را تولید کند.در هر دو بخش به بحث تولید می رسد.

 

تهیه شعر و ملودی

 

تهیه شعر

ارتباط با شاعران و تهیه شعر براساس سلیقه و انتظار خواننده یا تهیه کننده


ساخت ملودی

ارتباط استودیو با کسانی که روی شعرها ملودی کار می کنند پس از نهایی شدن ترانه تا تولید انجام شود. یعنی آن چیزی که خواننده می خواند را مجموعه استودیو می سازدو بعد وارد مرحله تنظیم می شویم.

 

Comments are closed.