طراحی گرافیک و تبلیغات

خدمات قابل ارائه از سوی رسام پخش در این بخش:

طراحی گرافیک
شخصی اداری تجاری
افست دیجیتال
چاپ وتبلیغات
تبلیغات محیطی: بیلبورد، وسائط نقلیه، شاسی و…
شخصی تجاری/اداری
هدایای تبلیغاتی
تجاری/اداری شخصی
شیت های ست  چاپ اداری
کارت ویزیت/ سربرگ/پاکت نامه/یادداشت/فولدریا پوشه/ساک/خودکارتبلیغاتی پاکتA4,A5
رایتcd,dvd
تراکت/بروشور/پوستر/بنر چاپ فاکتور/بلیط
فلکسی/تابلو/نئون/شاسی
چاپ های حرارتی و سابلیمیشن

طراحی گرافیک چیست؟

طراحی انواع گرافیک، طراحی های تبلیغاتی و تصویرسازی حرفه ای توسط گروه طراح نیم نگاه هنرمندان

طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین به انگلیسی : (Graphic design) فرایند ارتباطات بصری، و حل مسئله از طریق استفاده از تایپ، فضا، تصویر و رنگ است. رشته طراحی گرافیک زیرمجموعه ارتباطات بصری و طراحی ارتباطات در نظر گرفته شده‌است، اما گاهی اوقات اصطلاح «طراحی گرافیک» می‌تواند به خاطر اشتراکات فنی پیچیده، به جای طراحی ارتباطات و ارتباط بصری استفاده شود. طراحان گرافیک از روش‌های مختلف در ایجاد و ترکیب کلمات، نمادها و تصاویر به منظور خلق یک نمایش تصویری از ایده‌ها و پیام استفاده می‌کنند. طراح گرافیک ممکن است ترکیبی از تایپوگرافی، هنرهای بصری و تکنیک‌های صفحه‌آرایی را برای تولید یک نتیجه نهایی استفاده کند. طراحی گرافیک، اغلب به هر دو فرایند (طراحی) که توسط آن ارتباط ایجاد شده‌است و محصولات (طرح) که تولید می‌شوند اشاره می‌کند.

کاربردهای رایج طراحی گرافیک شامل هویت؛ لوگو و نام تجاری، انتشارات (مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌ها)، تبلیغات چاپ، پوسترها، بیلبوردها، گرافیک وب‌سایت و عناصر، علائم و بسته‌بندی محصولات است. به عنوان مثال، بسته‌بندی محصول ممکن است شامل یک لوگو یا دیگر آثار هنری، متن‌های سازمان‌یافته و عناصر طراحی خالص از جمله عکس‌ها، اشکال و رنگ باشد که ساختار متحد قطعه را شکل می‌دهند. ترکیب‌بندی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی گرافیک است، به ویژه هنگامی که موضوع استفاده از مواد موجود از قبل یا عناصر متنوع مطرح است.

چاپ چیست ؟

واژه چاپ برگرفته از واژه مغولی «چاو» به معنای فشردن سطحی بر سطح دیگر می‎باشد. چاپ در لغت به‌ معنای اثر، مُهر، نقش و نشان می‎باشد و در اصطلاح به معنای انداختن اثر نقش‌های دو بعدی مانند ارقام، خط‌ها، حروف و تصاویر بر سطوح خواندنی می باشد. در واقع چاپ عملی است که طی آن، متن خام به مطلب قابل انتشار مانند کتاب، روزنامه، کتاب و … تبدیل می‎شود.

انواع چاپ

چاپ به روش‎ها‎ی مختلفی انجام می‎شود که مهم‌ترین این روش‌های عبارتند از:

چاپ-رسام-پخش
  • چاپ افست؛ در این نوع از چاپ، دستگاه نوشته و تصاویر را بر روی سطوح لاستیکی استوانه‎ای شکل برمی‏گرداند و پس از آن مطالب را با فشار استوانه دیگر، روی کاغذ چاپ می‎کند. سرعت کار ماشین‎ها‎ی چاپ افست بالاست که در تیراژهای زیاد و عمدتاً برای انتشارات و تبلیغات استفاده می‎شود.
  • چاپ فلکسو: چاپ فلکسو نوعی چاپ برجسته است که در آن کلیشه لاستیکی مستقیماً با جنس یا لفاف مورد نظر در تماس است و به دلیل منعطف بودن، فلکسو نامیده می‎شود. سرعت بالا و چاپ به شکل رول بر روی سطوح مختلفی چون نایلون و متالایز با هزینه‎ها‎یکم و در تیراژهای بالا از جمله مزایای این نوع چاپ به شمار می‎رود. چاپ فلکسو عمدتاً برای بسته بندی مورد استفاده قرار می‎گیرد.
  • چاپ هلیوگراور: این نوع چاپ شبیه به چاپ افست می‎باشد اما هزینه آماده سازی مراحل چاپ از نظر اقتصادی کمی گرانتر می‎باشد. چاپ هیلوگراو برای چاپ به شکل رول بر روی BOPP و مراکز تولیدی و با تیراژ بالا بسیار مناسب است، زیرا با سیلندر، می‎توان در تیراژ میلیونی چاپ کرد. این روش عمدتاً برای بسته بندی در کارخانه‎ها‎ استفاده می‎شود.
  • چاپ سیلک اسکرین: چاپ سیلک اسکرین از پر کاربردترین چاپ‎ها‎ به شمار می‎رود که تنوع در نوع مرکب قابل استفاده در این نوع، امکان چاپ روی مواد مختلف را ایجاد نموده است. به عبارت دیگر، تمام اشیایی که در اطراف خود می‎بینید چه از نظر جنس و چه از نظر شکل ظاهر، قابلیت چاپ با روش سیلک را دارا هستند. این نوع چاپ عمدتاً برای تبلیغات چاپهای تفکیکی مورد استفاده قرار می‎گیرد.
  • چاپ لتر پرس: این نوع چاپ یکی از روش‌های چاپ برجسته چاپی به شمار می‎رود که از قدیم الایام مرسوم بوده که کاربرد حروف سربی در آن به کار گرفته می‎شود. از جمله کارایی آن، چاپ در تیراژهای بسیار پایین همچون کارت ویزیت، سربرگ، اعلامیه و .. می‎باشد.
  • چاپ دیجیتال: این نوع چاپ جدیدترین نوع روش چاپ محسوب می‎شود که برای امور تبلیغاتی و اداری در تیراژهای پایین مورد استفاده قرار می‎گیرد. یکی از ویژگی‎ها‎ی چاپ دیجیتال امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه در هر برگ چاپی می‎باشد. به دلیل چاپ در مدت زمان بسیار کم از این نوع چاپ به عنوان چاپ فوری نیز یاد می‎شود.

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات-محیطی-رسام-پخش

تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می شود. تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.

انواع ابزارهای رسانه محیطی : با توجه به نوع مخاطب و درخواست های صاحبان آگهی از بازار هدف ابزارهای مختلفی قابل استفاده هستند  که در اینجا با انواع ابزارهای تبلیغات محیطی آشنا می شویم.

بیلبورد های تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی

لمپوست بنر

استرابوردهای تبلیغاتی

تلویزیون های تبلیغاتی شهری

تبلیغات برروی بدنه تاکسی های شهری

تبلیغات برروی بدنه اتوبوس های شهری

تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده

دیواری نویسی

دستگیره های تبلیغاتی

استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی

و ابزارهای خلاقانه و نامتعارف

انواع موقعیت های مکانی برای انجام تبلیغات محیطی

مکان مناسب جهت انجام تبلیغات محیطی از جمله فاکتورهای مهم و اساسی می باشد که اگر به درستی انتخاب شود تآثیر شگرفی در مخاطب ایجاد خواهد کرد و بهترین مکان ها شامل موارد زیر می باشد.

فضاهای بین شهری شامل :

اتوبان های بین شهری

عوارضی

پلیس راه ها

پایانه های حمل و نقل عمومی :

 ایستگاه اتوبوس شهری

پایانه مسافربری بین شهری

 قطار شهری

فرودگاه

 راه آهن

جایگاه های سوخت گیری:

پمپ بنزین

جایگاه سوخت CNG

مراکز عمومی شامل :

مجتمع های تفریحی توریستی

مراکز خرید

 نمایشگاه های بین المللی

 میادین ورزشی

موقعیت های مکانی:

خیابان ها

میادین

 پل های عابر پیاده

پل های هوایی سواره رو

بزرگراه های شهری و …

هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایا-تبلیغات-رسام پخش

هدیه تبلیغاتی می‌تواند از یک نایلون تبلیغاتی نامیده شده تا گرانترین ساعت‌ها و حتی خودرو. بهترین هدیه تبیغاتی هدایایی هستند که بیشتر و بهتر دیده شوند، مثلا از هدیه‌ای که روی میز کار و یا ساعتی که روی مچ دست بسته می‌شود می‌توان نام برد که از پر بازدیدترین هدایای تبلیغاتی می‌توانند باشند.
محل تبلیغ بر روی هدیه باید در دید مناسب باشد و در این نوع تبلیغ معمولاً در مرکز هدیه صورت می‌گیرد. لزوما بزرگ بودن یا گران بودن یک هدیه تبلیغاتی نمی‌تواند دلیل بر کارآ بودن آن هدیه داشته باشد . مثلا حتی یک خودکار تبلیغاتی کوچک می‌تواند در این زمینه از یک کیف گران قیمت ارزشمندتر و مفیدتر باشد.

مزایای هدایای تبلیغاتی

مزایا-هدایا-تبیلغاتی-رسام-پخش

تبلیغات سیل عظیمی از اطلاعات و ایده ها را در جامعه جاری میکند ، اگر چه برخی از این اطلاعات ممکن است از سوی افراد به درستی درک نشود یا اهمیت و ارزش آن مورد توجه قرار نگیرد.همواره با این رویکرد به مشتریان باالقوه خود بنگرید که با فعالیت های خود به آنها لطف میکنید و به یاری آنها می شتابید. شما با عرضه تبلیغات ، کالا و خدمات خود را به آنها معرفی می کنید. به این ترتیب بر اثر تلاش های شما آنها مجبور نیستند برای تهیه خواسته ها و نیازهایشان به زحمت بیفتند. با ارائه هدایای تبلیغاتی شما به مشتریان یادگاری های کاربردی را هدیه می دهید که میتوانند با حفظ و نگهداری و استفاده مستمر از آنها کالاها ، خدمات و نام و نشان تجاری شما را همیشه به یاد داشته باشند. ما میدانیم که تمامی مشتریان آگهی های چاپی و نامه های تبلیغاتی شرکت ها را نزد خود نگه نمیدارند، اما ارائه یک جاکلیدی کوچک که اطلاعات تماس شما برروی ان درج شده باشد می تواند در تمام طول سال شما را در نزدیک ترین حالت ممکن به مشتریانتان نگه دارد. ازجمله مزایای هدایای تبلیغاتی به شرح ذیل می باشد :
۱- مطرح شدن بیشتر برند :

یکی از هدف هایی که بیشتر کسب و کارهای کوچک و بزرگ در دستور کار خود قرار می دهند مطرح شدن نام تجاری یا برند آنهاست. اما چگونه می توان یک برند را علاوه بر موفقیت در رقابت، در ذهن مشتریان مطرح و ماندگار کرد؟ یکی از مهمترین و بهترین روش های آن ابتکار در بازاریابی است. هدایای تبلیغاتی ابزار بسیار ساده ای هستند که می توانند موجب مطرح شدن برند یک کسب و کار کوچک شوند؛ برای مثال با درج کردن نام تجاری بر روی کالاهایی که مشتریان در زندگی روزانه خود از آنها استفاده کنند، شما می توانید جایگاه برند خود را در اذهان عمومی بالا ببرید.
۲- کاربری بیشتر با صرف هزینه کمتر :

با سرمایه ی اندک ، به سختی می توان روش بازاریابی مناسبی را برگزید که بهترین و بیشترین توجه را به سمت کسب و کار کوچک شما جلب کند و انتخاب اینکه کدام موارد بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورد، اغلب دشوار است. هدیه های تبلیغاتی ارزان قیمت و با دوام بیشتر که امکان درج تبلیغ بزرگتری روی آنها وجود دارد، برای سرمایه گذاری بسیار مناسب و ارزشمند هستند. باید بدانید که یک اشانتیون یا هدیه کوچک خود راه بزرگی برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به شما خواهد بود. همچنین اگر صاحب مغازه یا فروشگاه هستید بهترین شیوه برای تشکر کردن از خرید مشتریان، دادن یک اشانتیون به آنهاست.

۳- کارت بیزینس ثانویه :

کارت-بیزینس-ثانویه-رسام-پخش

با وجود اینکه کارت های بیزینس اغلب به عنوان یکی از اجزای اصلی و مهم در تجارت و هر کسب و کاری می باشند اما کالاهای تبلیغاتی نیز راهی بسیار جالب و مبتکرانه برای جلوه دادن اطلاعات تماس در معرض دید به شمار می روند. در حقیقت به جای اینکه در هنگام برخورد با مشتریان احتمالی به آنها تنها کارت بیزینس خود را بدهید، حالتی را در نظر بگیرید که علاوه برکارت بیزنس یک شیء قابل لمس تر که نام برندتان روی آن حک شده است نیز به او بدهید. برای مثال اگر صاحب یک شرکت کامپیوتری هستید و کارتان تعمیر وسایل کامپیوتری است، می توانید یک درایو USB به همراه بیزنس کارت خود به مشتری ارائه کنید .
۴- قابل لمس بودن :

زمانی که زمان بازاریابی برای محصولات یا خدماتتان می رسد نکته ی مهم دیگری که لازم است به یاد داشته باشید نمایش و ارائه مکرر آنها به مشتریان است .سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توانید کالا و خدمات خود را بدون صرف هزینه های گزاف به طور پیوسته و مکرر در معرض دید مشتریان خود قرار دهید؟ پاسخ این است که باید به این فکر کنید که خریداران تمایل به داشتن چه چیزهایی در کنار خودشان هستند. برای نمونه اگر شما صاحب یک تفریحگاه یا استخر هستید می توانید یک وسیله ساده یادآوری قرار ملاقات در پشت کارت بیزنس خود قرار دهید. مشتریان نیز معمولا از چنین ابزاری به خاطر یادآوری کردن قرار ملاقات هایشان نگهداری و استفاده می کنند. یا اگر در فروشگاه تان انواع نوشیدنی را می فروشید، استفاده کردن از یک دربازکن به عنوان هدیه تبلیغاتی روش مطلوبی است .
۵- برنامه بازاریابی قدرتمند :

شیوه ی شما برای بازاریابی چگونه است؟ به عنوان مثال کدام یک از این گزینه ها را برای برنامه ناهار خود انتخاب می کنید؟ اینکه هر هفته دو بار از یک پیتزا بخورید و یا اینکه به جای آن هر هفته دو غذای مختلف نوش جان کنید ؟ بیشتر مردم گزینه ای را انتخاب می کنند که تنوع بیشتری دارد.دقیقا همین اصل می تواند در مورد بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک نیز به کار رود. هرچند داشتن یک اسلوب معین برای بازاریابی بسیار پر اهمیت است اما توانایی در استفاده از ابزار متنوع برای آوازه دادن به کسب و کار نیز بسیار مهم است.

چه‌ نوع‌ هدایای‌ تبلیغاتی مناسب است؟

مناسب-هدایا-تبلیغاتی-رسام-پخش

شرکت‌ها برای‌ تبلیغ‌ خود می‌توانند از هزاران‌ نوع‌ هدیه‌ استفاده‌ کنند برخی‌ از موارد رایج هدایای تبلیغاتی عبارت است از :
اقلام‌ خوراکی‌

اقلام‌ خوراکی‌ جزو رایج‌ترین‌ هدایای‌ شرکت‌ها هستند که‌ بسیار خوب‌ طراحی‌ می‌شوند و حتی‌ قابل‌ بردن‌ به‌ منزل‌ نیز هستند اگر می‌خواهید به‌ قلب‌ها و مغزها از طریق‌ معده‌ها دست‌ پیدا کنید! باید بسیار هوشمندانه‌ و مبتکرانه‌ عمل‌ کنید ضمنا مواظب‌ باشید که‌ هدیه‌ گیرنده‌ مورد نظرخام ‌خوار نباشد.
اقلام‌ دفتری‌

جامدادی‌ و وسایل‌ رومیزی‌ دیگر جزو هدایای‌ تبلیغاتی‌ شرکت‌ها هستند که‌ کاربردهای‌ فراوانی‌ هم‌ دارند. باز هم‌ مراقب‌ باشید یک‌ خودنویس‌ عالی‌ گران ‌قیمت‌ با نوع‌ ارزان‌ آن‌ تفاوت‌ بسیاری‌ دارد حواستان‌ باشد که‌ مقولاتی‌ از این‌ دست‌ باید با دکور اتاق‌ و شخصیت‌ فرد مورد نظرتان‌ جور باشد تا حالت‌ استراتژیک‌ به‌ خود بگیرد.
بلیط برای‌ مسابقات‌ ورزشی‌ و هنری‌ :

 تهیه‌ بلیت‌ به‌ عنوان‌ هدیه‌ بخصوص‌ برای‌ مسابقات‌ و برنامه‌هایی‌ که‌ بلیط آنها آسان‌ به‌دست‌ نمی‌آید، یک‌ اتفاق‌ بسیار تاثیرگذار است‌ البته‌ باید ترجیحات‌ هدیه ‌گیرنده‌ را در زمینه‌های‌ مورد نظر در نظر گرفت‌.
هدیه‌های‌ اعتباری‌ :

 این‌ نوع‌ هدایا هم‌ بسیار موثرند چرا که‌ به‌ فرد هدیه‌ گیرنده‌ امکان‌ انتخاب‌ می‌دهند و او خودش‌ می‌داند که‌ اعتبار را چگونه‌ هزینه‌ کند. البته‌ سطح‌ اندک‌ اعتبار در این‌ موارد ممکن‌ است‌ مساله ‌ساز باشد و باز فراموش‌ نکنید پول‌ نقد دیگر هدیه‌ نیست‌ و برای‌ همیشه‌ حذف‌ شده‌ است‌ .

ست-اداری-رسام-پخش

ست اداری مجموعه اوراق اداری که اغلب شامل کارت ویزیت/ سربرگ/پاکت نامه/یادداشت/فولدریا پوشه/ساک/خودکارتبلیغاتی /پاکتA4,A5
CD,DVD ,لیبل CDو DVD … است که با طرح گرافیکی جهت انجام امور اداری و مکاتبات با سایر شرکت ها، ادارات، کارخانجات و … مورد استفاده قرار می گیرد.

اما استفاده از ست اداری چرا اهمیت دارد و با اوراق خام چه تفاوتی دارد؟

ست ادرای در واقع به خاطر استفاده از طراحی گرافیکی و ایجاد هویت بصری برای هر مجموعه ای اهمیت پیدا می کند. یک طراحی خاص که بر روی تمام اوراق اداری چاپ می گردد و نشان دهنده نوع کار ، میبن پیام و اهداف ، کاراکتر و ویژگی های مجموعه ی تابعه خود است و این پیام را به مخاطبان خود منتقل می کند که با مجموعه ای منظم و ساماندهی شده روبرو هستند.

از این جهت طراحی ست اداری و چاپ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از ضروری ترین اقلام مورد نیاز هر بنگاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

کارت-ویزیت-رسام-پخش

کارت ویزیت

به طور خلاصه به وسیله ای گفته می‌شود که جهت تبلیغات از آن استفاده و در ابعاد کوچک و در اشکال مختلف موجود می‌باشد که امروزه با وجود روی کار آمدن دستگاه های پیشرفته چاپ کارت ویزیت ها را می‌توان در اشکال و اندازه های مختلف چاپ کرد.

در دنیای امروز تبلیغات وسیله‌ی مهمی برای جذب مشتری به خدمات و محصولات یک کسب و کار به شمار می‌رود. یک تبلیغ و بازاریابی درست و هدفمند روندی است که باعث شود مشتری علاوه بر استفاده از محصول شما، یکی از طرفدارانتان نیز باشد.

کارت ویزیت یکی از روش های بازاریابی و معرفی کسب و کار شما به دیگران است. داشتن کارت ویزیتی زیبا که با ایده های خلاقانه و جدید به همراه متونی جذب کننده طراحی شده است یکی از برتری های شما نسبت به رقبا خواهد بود.

حال فرض کنید کارت ویزیت شما علاوه  بر داشتن یک طراحی زیبا و منحصر به فرد دارای جنس خاص و یا شکل خاص نیز باشد. اینگونه میتوانید مطمئن باشید که یک قدم از رقبایتان جلوتر هستید زیرا میتوانید با داشتن یک کارت ویزیت زیبا نظر بسیاری از مشتریانتان را جلب نمایید.

انواع مختلف کارت های ویزیت:

شناخت انواع مختلف کارتهای ویزیت از سوی شما باعث می‌شود تا بتوانید تصمیم بگیرید که مطابق سلایق مشتریانتان چه نوع کارت ویزیتی را باید انتخاب نمایید. به عنوان مثال اگر صاحب یک کافی شاپ هستید باید سعی کنید جنسی را برای کارت ویزیت خود انتخاب نمایید که با دوام باشد و علاوه بر دوام بالا شیک بودن کافه شما را به مشتری نشان دهد. دلیل اینکه باید کارت ویزیتی مستحکم انتخاب نمایید این است که معمولا در جیب هرکسی یک کارت از یک کافه پیدا میشود، پس باید با خم و راست های جیب مشتریانتان مقابله کنید.

جنس کارت های ویزیت معمولا شامل لمینت، شیشه ای، PVC، بافت دار، سلفون و معمولی میشود. جنس های دیگری همچون چوبی یا حتی فلزی هم در برخی از نقاط جهان استفاده میشوند ولی معمولا از این جنس ها استفاده می‌شود.

کارت ویزیت لمینت:

شاید همه این اسم را در دندان پزشکی شنیده باشی. لمینت دندان روکشی است هم رنگ دندان که یکی از مزایای آن حفاظت از دندان هاست. پوشش لمینت در کارت ویزیت نیز به همین صورت است که یک پوشش پلاستیکی بر روی کارت کشیده میشود تا رنگ و شکل کارت حفظ شود. این روکش ممکن است مات و یا شفاف باشد، برجسته باشد و یا معمولی.

شیشه ای:

کارت ویزیت شیشه ای هم همانطور که از اسمش پیداست شفاف است که درصد این شفافیت ممکن است متفاوت باشد. جنس این نوع کارت نیز PVC است.

PVC:

اگر دوست دار محیط زیست هستید و کارت ویزیتی محکم و ضد آب میخواهید این نوع کارت ویزیت را به شما پیشنهاد می‌کنم. پی.وی.سی درواقع نوعی پلاستیک به شمار می‌آید که صد در صد مورد بازیافت است و همه شما حداقل یکبار به آن دست زده اید زیرا که جنس خیلی از کارت های هوشمند از همین جنس است.

کارت ویزیت پی.وی.سی معمولا یا به صورت براق، یا مات و یا به شکل متالیک تولید می‌شود.

بافت دار:

همه شما به چسب زخم دست زده اید و بافت پارچه ای روی آن را لمس کرده اید. فرض کنید همان بافت در اندازه بزرگتر و قطر بیشتر به عنوان کارت ویزیت استفاده شود. استفاده از این نوع کارت ها به تازگی درحال افزایش است مخصوصا اگر صاحب یک فروشگاه و یا تولیدی لباس هستید. کارت ویزیت بافت دار را معمولا به کتان نیز میشناسند که ممکن است جنس کتان آن متفاوت باشد.

سلفون:

سلفون نیز همانند لمینت یک نوع روکش است که انواع مختلفی از جمله سلفون مات، سلفون براق و همچنین مخملی دارد. سلفون مات مخملی از جمله کارت هایی است که با دست کشیدن روی آن حس نرمی خاصی به شما منتقل می‌شود و حس خوشایندی دارد.

معمولی(بدون روکش):

از کارت ویزیت های بدون روکش برای کارهایی استفاده می‌شود که نیاز به نوشتن روی کارت به صورت دستی باشد. مثلا اگر نیاز است کد بازاریابی یا چیزی شبیه به این را روی کارت ویزیت خود بنویسید، استفاده از این نوع توصیه می‌شود.

تمام گزینه های بالا تنها جنس کارت ها بودند. کارتهای ویزیت در ابعاد مختلفی نیز چاپ میشوند که متداول ترین آن 9×6 و 4.8×8.5 هستند. اما سایزهای 5×5، گرد و حتی هرشکلی که شما میخواهید نیز میتوانید سفارش دهید.

سربرگ

سربرگ-رسام-پخش

در توضیح می توان گفت برگه ای است که برای نگارش نامه های رسمی مورد استفاده قرار گرفته و شخص حقیقی یا حقوقی با نوشتن متن مورد نظر روی سربرگ خود ضمن هویت بخشی بصری به مکاتبات به گونه ای اعتبار و اصالت متن را نیز به خواننده آن منتقل مینماید.

بنابراین برای همه اشخاص حقوقی شامل : وزارت خانه ها . سازمان ها . ادارات . شرکت ها . موسسات.  کانون ها . اتحادیه ها و … و همچنین اشخاص حقیقی واجد درجه اعتبار قانونی مانند: پزشکان . وکلا . مهندسان و برخی از صنوف دیگر شایسته است که در آغاز نسبت به تهیه سربرگ به عنوان یکی از ابزارهای لازم و ضروری اقدام نمایند. (در اصطلاح عمومی به سربرگ پزشکان سرنسخه هم گفته می شود.)

یک سربرگ دارای اجزاء مهمی چون آرم و نشان . نام و زمینه فعالیت . محل درج تاریخ . شماره و پیوست . و درپایین برگه آدرس و تلفن باشد.  (سربرگ شخص به هیچ عنوان نباید به محل درج پیام های تبلیغاتی شخص تبدیل گردد )

دارنده سربرگ می تواند از آن برای مصارف گوناگون اعم از متن های رسمی همچون مکاتبات اداری . صدور پیش فاکتور و یا برای درج قرارداد ها استفاده نماید.

ویژگی منحصر به فرد سربرگ سرچسب شدن است . بدین گونه که معمولا از قسمت بالا و یا در برخی موارد از سمت چپ کاغذ . در بسته های تقریبی ۱۰۰ برگی سرچسب  می شود . و به این ترتیب از پراکندگی کاغذ های سربرگ جلوگیری می گردد.

ابعاد سربرگ

در دو قطع A4 و یا A5 چاپ می شود. اوراق مشابه در ابعاد کوچکتر مانند A6 یا B6، به همان صورت چسب شده اغلب به عنوان یادداشت مورد استفاده قرار میگیرد. بعضا می توان نمونه هایی از آن را به عنوان یادداشت تبلیغاتی در اختیار عموم قرار داد. نکته قابل ذکر در مورد ابعاد سربرگ ها این است که با توجه به محدودیت ابعاد کاغذ سربرگ و ماشین چاپ منظور از ابعاد A4  ابعاد تقریبی ۲۹ × ۲۱ سانتیمتر است که معمولا حدود ۵ تا ۸ میلیمتر کوچکتر از ابعاد واقعی A4 یعنی (۲۹٫۷ × ۲۱) می باشد .

بنابراین حساسیت شما نسبت به ابعاد سربرگ بی مورد است .

با توجه به اینکه سربرگ ها دارای آرم ویا لگوی رسمی مربوطه هستند . جزو اوراق رسمی و مهم به شمار آمده و باید مراقب سوء استفاده از آن باشید و در صورتی که می خواهید یادداشت چاپ نمائید اولاً در آن ازکلمه «یادداشت»استفاده نموده و ثانیاً جمله شماره و پیوست را از آن حذف نمائید.

در صورتی که از پرینتر جهت چاپ نامه های خود بر روی سربرگ استفاده مینمایید. به جهت استهلاک کمتر پرینتر بهتر است که از سرچسب استفاده نگردد. اما اگر سربرگ شما سرچسب شده بود می توانید قبل از قرار دادن در پرینتر باقیمانده چسب را از بالای آن بطور کامل پاک نمائید.

بهترین کاغذی که  برای چاپ سربرگ استفاده می شود  کاغذ تحریر ۸۰ گرمی است . ولی در برخی موارد به دلیل بالا رفتن مرغوبیت آن می توان از کاغذ ۱۰۰ گرمی تحریر . کاغذ کتان . و یاکاغذ گلاسه نیز استفاده نمود. اما باید توجه داشت که هر نوع کاغذی به جزءتحریر ۸۰ گرمی مشکلاتی را برای پرینتر به وجود خواهد آورد.

سربرگ را می توان به حالت های سیاه وسفید ویارنگی چاپ نمود . لیکن بهترین ترین حالت آن چاپ رنگی می باشد . پیشنهادما در چاپ سربرگ های رنگی ترکیبی از رنگهای تیره مانند: مشکی.سرمه ای.سبزتیره می باشد . همچنین برای چاپ سربرگ سیاه وسفید به هیچ عنوان از ترام ویا طیف ملایم  استفاده نکنید. زیرا علیرغم اینکه انتظار نمای زیبایی را دارید . نوشته های شما بصورت ناخوانا چاپ می شود.

در طراحی سربرگ باید از حداقل عناصر بصری و گرافیکی ممکن بهره گرفت تا متن موجود در آن تحت الشعاع حواشی و رنگ و لعاب آن قرار نگیرد. همچنین قرار دادن آرم به صورت ترام در زمینه اصلی سربرگ کار اشتباهی است زیرا در صورت کپی گرفتن از نامه . یا ارسال  به وسیله فکس . متن مندرج در آن ناخوانا خواهد بود. در ضمن قراردادن هر نوع کادر در حاشیه سربرگ ممکن است طرح جالبی را در مانیتور به شما نمایش دهد .ولی به دلیل برخی محدودیت های چاپ و برش و عدم امکان رعایت تقارن از طرفین کاغذ . از زیبایی سربرگ شما پس از چاپ کاسته خواهد شد.

در نظر داشته باشید که همیشه یک چاپ خوب تابع  طراحی خوب است. پس نکات ذکر شده را به دقت در طراحی خود اعمال نمائید.

پاکت نامه

پاکت نامه برای مراسلات و قراردادن قراردادهای شرکت و … مواردی از این دست طراحی می شود. ابعاد آن معمولا یا متناسب با کاغذ A4 است که دو تا، از طول، خورده باشد، یا متناسب با کاغذ A5 است که کاغذ ، تا نخورده در داخل آن قرار گیرند. نوع اول آن برای قرار دادن نامه ها و مراسلات رسمی که در سربرگ شرکت یا کمپانی نگارش شده است، استفاده می شود و به آن پاکت ملخی گفته می شود. ابعاد این پاکت ها به گونه ای است که در حالت بسته شدن پاکت، عرض آن برابر عرض کاغذ A4 است و طول آن برابر یک سوم طول  A4 (چون کاغذ از دو محل در طول تا می خورد و سپس در داخل پاکت قرار داده می شود) می باشد.

انتخاب گرم پاکت های ملخی سلیقه ای است و بسته به نیاز شرکت یا موسسه و بودجه آن طراحی و چاپ می گردند. اما شاید بهتر است 100 یا 80 گرم انتخاب شوند. این پاکت ها، دارای سه لب چسب در طرفین و پایین کار، هستند.
نوع دیگر پاکت ها ، پاکت های A4 و A5 است که بسته به ابعاد سربرگ های شرکت یا مرسولاتی که قرار است در آن جای داده شوند، قطع A4 یا A5 انتخاب می شود. این پاکت ها معمولا برای ارسال و جای دادن قراردادها و اوراقی که قرار نیست تا خورده شوند، استفاده می گردند. گرم کاغذ این پاکت بهتر است بالای 100 انتخاب شود تا پاکت، شیک و شکیل تر به نظر رسد. این پاکت ها وسط چسب هستند یعنی جلوی پاکت برگشته و در پشت پاکت در وسط به هم رسیده و از داخل چسب می خورند. یک در 5 یا 6 سانتیمتری نیز از بالا، پاکت را می بندد. لب چسب های این پاکت ها 2 عدد می باشند.

نکته مهم این است که قسمت های لب چسب، در هر نوع پاکتی، بی رنگ طراحی می شوند. علت بدون رنگ طراحی شدن لب چسب ها ماندگاری بیشتر و بهتر چسب بر روی کاغذ است. رنگ ها باعث می شوند که چسب به خوبی روی کاغذ ننشیند و خوب بهم چسبیده نگردند. طراحی پاکت های A4 به صورت شکل می باشد:

همانطور که در قسمت پاکت های ملخی نوشتیم قسمتهای چهار گوشه سفید کار، در چاپخانه بریده و شکل نهایی برای چسباندن پاکت به دست می آید.

عناصر تشکیل دهنده پاکت نامه

* معمولا بعد از طراحی سربرگ ها، پاکت نامه طراحی می شود. از آنجا که وحدت بصری در اوراق اداری یک ضرورت می باشد، پس از پایان چیدمان نهایی سربرگ، از عناصر استفاده شده در آنها برای طراحی پاکت نامه نیز استفاده می گردد. به این ترتیب وحدت بصری هر دو حفظ شده و نوعی هماهنگی در این دو اوراق ایجاد می شود. می توانید برای تنوع یافتن و زیباتر شدن کار، گوشه های کوچکی از کار را تغییر داده و طراحی نهایی را با فرم و شمایل پاکت نامه متناسب نمایید. مثلا یک المان را حذف یا اضافه نمایید یا رنگی را پررنگ تر جلوه دهید. این گونه، ضمن حفظ وحدت بصری در هردو کار، تمایزهای کوچکی هم ایجاد می شود و مخاطب حس تکرار را در اوراق شما حس نخواهد کرد. 

* المانهای موجود در پاکت نامه به جز شماره و پیوست و تاریخ، بقیه با سربرگ مشترک است. وجود نام و لوگوی شرکت، آدرس و سایر راههای تماس با شرکت، از ضرورتهای لاینفک پاکت های نامه می باشد و عدم وجود آنها نوعی نقص در طراحی به حساب می آید.

* محل درج آرم شرکت در پاکت نامه، برخلاف سربرگ های فارسی زبان که باید در گوشه سمت راست قرار داده شود، در بالا و گوشه سمت چپ پاکت نامه قرار داده می شوند. گاهی در چیدمان پاکت نامه (خصوصا پاکتهای ملخیآرم را در گوشه پایین نیز قرار می دهند و این کار در برخی طراحی ها، زیباتر هم می نماید. 

* گوشه بالا سمت راست پاکت نامه جای قرار گیری تمبر و انجام عملیات پستی، می باشد که بهتر است در طراحی این محل حفظ شود و این قسمت تا حد امکان خالی نگهداشته شود.

پوشه چيست؟

يک گلاسه يا مقواي ۲ لتي است جهت حمل کاغذ و تراکت و… . در هر شرکتي مدارک چاپي و يا اوراق اداري و يا بروشور و … وجود دارد که براي محافظت بيشتر از آنها جهت بايگاني کردن و حمل و نقل از پوشه استفاده مي کنند. پوشه مي تواند در هر اندازه باشد اما کاربردي ترين اندازه براي آن سايز A4 و A3 مي باشد. بطور مثال اگر پوشه سايز A3 باشد زماني ۲لتي يا ۲بخشي مي شود که از وسط داراي يک عدد خط تا  باشد، با اين خط تا پوشه به۲ لت مساوي تقسيم مي شود که مابين پوشه مي توانند سربرگ A4 و يا هر اوراق اداري ديگر قرار دهند.

فولدر چيست؟

فولدر تبلیغاتی همان پوشه نگهدارنده اسناد و مدارک است. طراحی فولدر در مجموعه اوراق اداری قرار می‌گیرد، پس باید حاوی اطلاعات و حال و هوایی باشد که در‌ طراحي ست اداري لحاظ شده است. چاپ فولدر به شکلی که اوراق اداری مانند کارت ویزیت و سربرگ، بروشورها و یا کاتالوگ محصولات و حتی سی دی معرفی شرکت در آن قرار ‌گیرد، به‌ صورت یک ابزار تبلیغاتی مناسب استفاده می‌گردد.

فولدر نوعي پوشه با قالب مي باشد که يا داراي ۳لت و يا داراي ۲لت مي باشد با اين تفاوت که در داخل آن بخشي از مقوا به صورت به اصطلاح قالب جيب مانند، مي باشد که کاتالوگ يا اوراق اداري در داخل آن قرار گيرد. سايز فولدر نيز مانند پوشه مي تواند A4 و A3 و هر اندازه اي که بتواند اوراق اداري را در سايزهاي A6 و A5 و A4 حمل کند.

کاربرد فولدر

کاربرد فولدر عموما در همایش ها و نشست هایی است که شما برای معرفی یک برند برگزار می کنید و کاتالوگ ها و بروشورهای تبلیغاتی خود را درون آن قرار می دهید و برای تبلیغات ارائه می نمایید، فولدر توانایی اضافه کردن محلی اختصاصی برای قرار دادن CD، DVD و یا کارت ویزیت را دارا می باشد. با چاپ فولدر اختصاصی شما می توانید کاتالوگ، لیست قیمت، اسناد، مدارک و … را در یک مجموعه قرارداده و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی مناسب استفاده کنید. قابل ذکر است شما می توانید محلی جهت قرار گرفتن سی دی و کارت ویزیت بر روی فولدر داشته باشید و در نمایشگاه ها ، سمینارها، کنفرانس ها  و … به مشتریان خود ارائه نمائید.

ساک دستی

ساک دستی

ساک-دستی-رسام-پخش

ساک دستی تبلیغاتی به گروهی از ساک دستی ها اطلاق میگردد که از طرح های عمومی استفاده ننمونه اند.
در واقع ساک دستی های تبلیغاتی با چاپ برند و طرح سفارش دهنده به منظور تبلیغات و برند سازی انجام میگیرد.
ساک دستی ها چه تبلیغاتی و چه غیر تبلیغاتی درای انواع متفاوتی هستند.
برای اشنایی بیشتر شما در زیر به معرفی هر یک از این دسته بندی ها می پردازیم

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی

ساک دست های کاغذی دو مشکل عمده دارند:
و به دلیل ضخامت بسیار کم و همچنین مقاومت و پایداری کم تقریبا مورد استفاده قرار نمییگرد.
با به وجود امدن فناوری های جدیدی تقربا این نوع ساک دستی ها کمتر مورد توجه هستند.

پس از به وجود آمدن فناوری های جدید مجددا استفاده از این نوع ساک ها رواح پیدا کرد
ساک های جدید قابلیت طراحی ، طرح های زیبایی داشتند و با استفاده از روش های مقاومت تر شدند
و ویژگی خوبی دیگری که دارند قیمت آن ها است.
(که البته با افزایش قیمت کاغذ شاید کم کم گران شوند)

در زیر 2 نوع از این دسته ساک های تبلیغاتی را بررسی میکنیم:

ساک دستی گلاسه

ساک دستی های گلاسه از کاغذ گلاسه استفاده میکننند
کاغذ های گلاسه چند ویژگی دارند :
اول آنکه به دلیل سطح براق چاپ خیلی خوبی یه خود میگیرند
و دوم این که نسبت به کاغذ های تحریر و کرافت مقاومت بهتری دارند.
برای مقاومت بیشتر این ساک ها از روکش های پلاستیکی براق و بی رنگ استفاده میگردد
این روکش ها زیبایی دوچندانی را به ساک ها میبخشند.

ساک دستی کراف

ساک دستی های کرافت از کاغذ کرافت در تولید آن ها ستفاده میشوند.
کاغذ های کرافت به مانند کاغذ کاهی ها داری رنگ قهوه ای شکا هستند
کاغذ کرافت قابلیت چاپ افست را نداردند و نمیتوان طرح های رنگی و زیبا را چاپ نمود
برای کاغذ های کرافت از طرح های تک رنگ و یا طلاکوب استفاده میشود.

ساک دستی تبلیغاتی مقوایی

کاغذهای گرماژ بالا را اصطلاحا مقوا میگوند
مقوا شکنندگی بیشتری نسبت به کاغذ دارد و خوب تا نمیشود
بنابراین کمتر از ساک های مقوایی استفاده میگردد.

ساک دستی تبلیغاتی پارچه ای

ساک دستی پارچه ای از پارچه های سوزنی با مقاومت بالا استفاده میکنند.
این پارچه به دو نوع دوخت با چرخ خیاطی و یا پرس حرارتی
پرس حرارتی مقاومت کمتری نسبت به دوخت با چرخ خیاطی دارد
این ساک ها بیشترین استفاده را در امر تبلیغات دارند و هر دو ویژگی زیبایی و مقاومت را با هم دارند
چاپ روی این ساک ها به صورت تک رنگ و سیلک انجام میگردد

ساک دستی تبلیغاتی پلاستیکی

ساک دستی های پلاستیکی به دو دسته نایلون و نایلکس تقسیم میگردند

ساک دستی تبلیغاتی نایلون

نایلون های تبلیغاتی یکی از پر مصرفترین ساک ها هستند
ساک های نایلون در وزن های بالا 250 کیلو تولید میشوند.

ساک دستی تبلیغاتی نایلکس

نایلکس جنس ضخیم و رنگی ساک های پلاستیکی است
نایلکس های با چاپ های تک رنگ سیلک و یا طلاکوب به منظور تبلیغات تولید میگردند.
نایکس نسبت به نایلون از بعد تبلیغاتی و کلاس کاری بسیار بالاتر است
.

کاغذیادداشت پشت چسب دار

کاغذ یادداشت-پشت -چسب دار-رسام-پخش

خودکار تبلیغاتی

خرید خودکارتبلیغاتی، سفارش خودکار تبلیغاتی، چاپ خودکار تبلیغاتی ارزان، در کمترین زمان ممکن. هرآنچه شما بخواهید…. ارزانترین و باکیفیت ترین خودکارهای تبلیغاتی و روان نویس تبلیغاتی را  فقط از ما بخواهید. شرکت تبلیغ گستران پایتخت با سالها تجربه در زمینه واردات و پخش هدایای تبلیغاتی در سراسر کشور در خدمت شما عزیزان می باشد. خودکار تبلیغاتی یکی از پرفروش ترین نمونه های هدایای تبلیغاتی است که بخاطر کاربرد زیاد آن و درعین حال ارزان بودن خودکار تبلیغاتی همیشه جز انتخاب  شما عزیزان به عنوان هدیه تبلیغاتی می باشد. استفاده روزمره از خودکار تبلیغاتی، باعث شده ابزاری قدرتمند جهت پیشبرد اهداف و تبلیغات و معرفی یک برند در عموم مردم باشد. خودکارهای تبلیغاتی رسام پخش در مدل های مختلف و متنوع ارائه میشود که در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد.

خودکار تبلیغاتی پلاستیکی

خودکار-پلاستیکی-رسام-پخش
مدل ورونا809

خودکار تبلیغاتی پلاستیکی یا همان خودکار تبلیغاتی لاکی می تواند یکی از عمومی ترین و پرفروش ترین خودکار تبلغاتی و هدایای تبلیغاتی بشمار رود. همچنین خودکار پلاستیکی جز نمونه خودکار تبلیغاتی ارزان قیمت بوده و به دلیل کاربرد فراوان از دیرباز مشتریان زیادی را بخود جذب کرده است. مجموعه رسام پخش یکی از وارد کننده خودکار تبلیغاتی در تهران و توزیع خودکار در کشور می باشد که توانسته با ارائه مناسب ترین قیمت ها جایگاه ویژه ای در فروش خودکار تبلیغاتی در کشور داشته باشد. خودکار تبلیغاتی پلاستیکی ارزان در مدل های متنوع از جمله: خودکار تبلیغاتی کمرپیچ، خودکار تبلیغاتی پلاستیکی نگین دار، خودکار تبلیغاتی پلاستیکی فشاری، خودکاری تبلیغاتی پلاستیکی مذهبی و… 

خودکار تبلیغاتی فلزی

خودکار-فلزی-رسام-پخش
خودکار مدل پرتوک138

 علاوه بر خودکار تبلیغاتی پلاستیکی ما اقدام به واردات مدل های مختلفی از خودکار تبلیغاتی فلزی داشته ایم. یک خودکار فلزی تبلیغاتی با چاپ نام و برند شما می تواند در ذهن مخاطب بسیار تاثیر گذار باشد. خودکار تبلیغاتی فلزی با توجه به بدنه استیل و آلومینیومی که دارد جز هدایای تبلیغاتی مفید و بادوام بشمار می رود. خودکار فلزی نیز همانند خودکار تبلیغاتی پلاستیکی در مدل ها و رنگ بندی های متنوع و با برندهای مختلف از جمله: خودکار فلزی پورتوک، خودکار فلزی پریمیر، خودکار فلزی ورساچ، خودکار فلزی ملودی و… در بازار عرضه می شود.

خودکار تبلیغاتی پایه دار

خودکار رومیزی پایه دار به دلیل قرار گرفتن برروی میزکار می تواند پیشنهاد خوبی برای تبلیغ کار و برند شما باشد. مجموعه رسام پخش با ارائه مدل های مختلفی از خودکار تبلیغاتی پایه دار، این امکان را برای شما فراهم کرده تا با چاپ پایه خودکار رومیزی نام شما همیشه در ذهن مخاطب به یادگار بماند. فروش  خودکار تبلیغاتی پایه دار پلاستیکی، فروش خودکار تبلیغاتی فلزی، فروش خودکار رومیزی مغناطیسی در چندسال اخیر بازدهی بسیار بالایی داشته است. شما نیز می توانید با سفارش خودکار رومیزی تبلیغاتی نام خود را همیشه به یادگار بگذارید.

پاکتa4,a5

پاکتa4,a5-رسام-پخش

بسته به ابعاد سربرگ‌های شرکت یا مرسولاتی که قرار است در آن جای داده شوند، انتخاب می‌شود. این پاکت‌ها معمولاً برای ارسال رزومه، کاتالوگ، پیش نویس قرارداد و بطور کلی اوراقی که قرار نیست تا خورده شوند، استفاده می‌گردند. نوع کاغذ این پاکت بهتر است بالای 100گرم انتخاب شود تا پاکت، محکم، شیک و شکیل به نظر رسد. این پاکت‌ها وسط چسب هستند یعنی طرح روی پاکت برگشته و در پشت پاکت در وسط به هم رسیده و از داخل چسب می‌خورند. در پاکت اغلب از بالا باز شده و بین 5/2 تا 6 سانتیمتر متغیر است.

نوع چاپ پاکت A4 و A5 رنگی و سیاه و سفید و جنس کاغذ آن تحریر، گلاسه و کتان با گرماژ ۸۰ تا ۱۲۰ گرم، در ابعاد استاندارد به همراه قالب و پاکت سازی می‌باشد.

امکان رایت سی دی و دی وی دی

چاپ سی دی و دی وی دی  در تعداد کم و تیراژ بالا برای شما میسر است.تکثیر محتوا و چاپ طرح های شما روی انواع سی دی،دی وی دی با سرعت بالا در کنار کیفیت و قیمت مناسب مزیتی است که رسام پخش در اختیار شما قرار داده. 

چاپ سی دی و دی وی دی

رایت-چاپcd-dvd-رسام-پخش

چاپ لوح فشرده را می توان از اجزای ست اداری بر شمرد کما اینکه خود به تنهایی یک محصول منحصر بفرد و حتی بعنوان هدیه تبلیغاتی ارائه داد .درج نشان موسسه شما و یا چاپ اطلاعات محتوای لوح فشرده روی آن می تواند مخاطب را به تماشای آن ترغیب نماید . تامین cd و dvd خام و انواع قاب خدمتیست که خیال شما را از هر حیث آسوده می نماید.

تراکت تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

تراکت-رسام-پخش

تراکت تبلیغاتی معمولا برگه‌ای چاپی و تا نشده است که برای جلب توجه مردم به رویدادی خاص، خدمات، ایده یا محصول به کار گرفته می‌شود. تراکت تبلیغاتی معمولا پیام خیلی ساده‌ای در خود دارد که به راحتی منتقل می‌شود. تراکت معمولا بر روی کاغذی به اندازه‌ی ۸.۵ در ۱۱ اینچ چاپ می‌شود تا هزینه‌ی چاپ آن کاهش پیدا کند. البته، تراکت تبلیغاتی اندازه‌ی ثابتی ندارد و می‌تواند در هر اندازه‌ای انتشار یابد. معمولا فقط یک طرف برگه‌ی تراکت تبلیغاتی چاپ می‌شود، با این حال، قانون خاصی وجود ندارد که چاپ هر دو طرف تراکت را منع کند.معمولا تراکت‌ها به صورت دست‌به‌دست، در مکان‌هایی که رفت‌و‌آمد زیاد است یا مردم به دلیل خاصی گرد هم آمده‌اند مانند نمایشگاه‌ها یا مراسم مردمی پخش می‌شود. همچنین تراکت تبلیغاتی می‌تواند تا شده و به صورت نامه‌ای مستقل درآید، یا اینکه در پاکت نامه قرار بگیرد. تراکت تبلیغاتی می‌تواند با هر رنگی چاپ شود، با این حال، رنگی بودن تمام صفحه بیشتر توصیه می‌شود زیرا می‌تواند هدف اصلی تراکت تبلیغاتی که جلب توجه مردم است را برآورده کند.

کاربرد تراکت تبلیغاتی در کجاست؟

کاربرد-تراکت-تبلیغات-رساام-پخش

تراکت‌های تبلیغاتی ممکن است توسط افراد، شرکت‌ها یا سازمان‌های غیر‌انتفاعی یا دولتی مورد استفاده قرار بگیرند. اهداف استفاده از تراکت تبلیغاتی به شرح زیر هستند:

  • تبلیغ برای رویدادی مانند کنسرت موسیقی، جشنواره یا گردهمایی سیاسی یا اجتماعی.
  • تبلیغ تجارتی که بر پایه‌ی فروش کالا استوار است، مانند سوپرمارکت‌های بزرگ، یا تجارتی که بر پایه‌ی خدمات است، مانند رستوران.
  • انتقال پیامی سیاسی، اجتماعی یا مذهبی که می‌تواند بخشی از کمپینی سیاسی برای نامزدانتخاباتی جهت متقاعد ساختن مردم باشد.
  • استخدام برای شرکت‌ها یا سازمان‌ها

استفاده از تراکت تبلیغاتی مانند کارت‌پستال یا پوسترهای کوچک، روشی کم هزینه برای بازاریابی، تبلیغات یا برقراری ارتباط با عموم مردم است. تراکت‌های تبلیغاتی دارای سایزهای متفاوتی هستند. بعضی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند:

توزیع

توزیع-رسام--پخش

تراکت‌های تبلیغاتی معمولا به چندین روش‌ توزیع و پخش می‌شوند که آن جمله می‌توان به پخش شدن بین مردم در خیابان‌ها، فرستادن به درب خانه‌ها از طریق پُست، به داخل انداختن از میان درب خانه‌ها، قرار گرفتن در زیر برف‌پاک‌کن ماشین‌ها، توزیع شدن بین مردم در نمایشگاه یا مراسم خاصی و یا چسباندن بر روی دیوارها اشاره کرد. گاهی این تراکت‌ها بر روی بولتن‌هایی که در کافی‌شاپ‌ها، دانشگاه‌ها یا مکان‌هایی از این دست نیز گذاشته می‌شوند.

بروشور چیست و چه مزایایی دارد؟

بروشور-رسام-پخش

شرکت های بزرگ و کوچک به عنوان راهی برای تبلیغ به بروشور نیاز دارند. بروشور یک روش مختصر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مردم برای خرید محصولات و خدمات می باشد. بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی ملموس و معتبر است .

یک بروشور دارای چهار هدف است

اطلاعات: معمولا از بروشور برای اطلاع دادن به مشتریان خود، در مورد شرکت استفاده می شود. این اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتی است که شرکت شما ارائه می دهد.

تبلیغات: یک بروشور ابزار تبلیغاتی مهمی است که به طور قابل توجهی به شما اجازه می دهد یک یا چند محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.

شناسایی: بروشور باعث می شود که شرکت شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب و کار را نشان می‌دهد.

آموزشی: بروشور، نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان انتقال می دهد.

بروشور موفق باید نتیجه تعامل این 4 هدف باشد، در غیر این صورت موثر نخواهد بود. شاید یکی از آن ها بیشتر از دیگری برجسته باشد، اما این نباید بر طراحی بروشور تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک محصول جدید را راه اندازی کرده و تصمیم دارد که یک بروشور طراحی شده به این منظور ایجاد کند، هدفی که در بروشور شما برجسته خواهد بود، تبلیغاتی می باشد.

بروشور، سازنده اعتبار کسب و کار شما

بروشور-رسام-پخش

هنگامی که چشم مشتریان خود را به خواندن بروشور خود جلب می کنید، می توانید اعتماد ایجاد کنید. اکثر شرکت ها اهداف خود را در بروشور قرار می دهند. این اطلاعات به مشتریان کمک می کند تا در هنگام انتخاب و خرید شرکت شما در الویت قرار گیرد.

یک بروشور نشان می دهد که شما مایل به سرمایه گذاری در مشتریان خود هستید.

هنگامی که مشتریان می توانند در مورد چگونگی خدمات و محصولات شما مطالعه کنند، به شرکت شما اعتماد بیشتری پیدا می کنند.

بروشورها پیامی ظریف را ارسال می کنند که کسب و کار شما حرفه ای، قابل اعتماد و متعهد به کیفیت است. بسیاری از مشتریان می خواهند قبل از انجام کار با یک شرکت شاهد تجربه باشند. همچنین به همراه بروشور می توانید نام تجاری خود را به طور مستقیم در دست مشتری قرار دهید.

پوستر تبلیغاتی چیست؟

پوستر-رسام-پخش

پوستر تبلیغاتی یا دیوارکوب که به آن اعلان، آفیش و پلاکات نیز می‌گویند، صفحات کاغذی در ابعاد تقریباً بزرگ هستند که بر روی آن‌ها نوشته‌ها، طرح‌ها، نقاشی‌ها و نظیر آن چاپ شده‌است. پوسترها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شده‌اند.

پوستر تبلیغاتی از دو عنصر اصلی تشکیل شده است؛ یکی گرافیک و دیگری متن. جایگاه اصلی پوستر در تبلیغات این است که به واسطه ی گرافیک زیبا، مخاطب از دور جذب می شود و هنگامی که نزدیک تر می شود، متن پوستر را که عموما حاوی یک درخواست یا اطلاع رسانی است را مورد مطالعه قرار می دهد.

اهداف پوسترها چند منظوره است، یک پوستر ممکن است برای تبلیغات باشد یا برای تکثیر یک اثر هنری با هدف اقتصادی و فرهنگی و فروش ارزان قیمت از آن استفاده شود. از پوسترها برای امور آموزشی نیز استفاده زیادی می‌شود.

انواع پوستر

پوستر های تبلیغاتی با توجه به حوزه ای که در آن مورد استفاده قرار می گیرند انواع مختلفی دارند که در اینجا به صورت خلاصه به مرور آنها می پردازیم.

این پوستر ها جنبه اطلاع رسانی دارند. خبری را منتقل می کنند. این پوستر می تواند حاوی عکس هم باشد. مخاطبان آن می توانند بصورت خاص یا عام باشند. این پوستر ها برای فیلم ها، مکان ها، رویداد ها و… به نمایش در می آیند.

این پوستر ها برای ترغیب افراد به کاری یا منع آن ها از عملی می باشد. این پوستر ها می توانند جنبه آموزشی داشته باشند. مثلا پوستر هایی برای خطر استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی

برای جلوه بهتر فضا و یا شناساندن فرد یا مکانی خاص (مانند پوستر مناظر) استفاده می شود. پوستر های تزئینی انواع مختلفی دارند : نقش و رنگ، بدون متن . نقش و رنگ، بدون متن برای شناساندن افراد مشهور. منظره یا نقاشی.

این پوستر ها برای شناساندن یک کالا یا تبلیغ بیشتر برای آن، استفاده می شود. کاربرد دیگر آن، تبلیغ یک شرکت، موسسه یا بنگاه اقتصادی می باشد.

فاکتور چیست ؟

فاکتور-رسام-پخش

فاکتور یک برگه یا سند تجاری است که فروشنده ان را بر اساس خرید صورت گرفته توسط خریدار تهیه میکند.

در این برگه نوع و تعداد کالای خریداری شده توسط خریدار به همراه قیمت ان ذکر میشود.

وقتی فاکتور صادر میشود به این معناست که فروشنده این مبلغ را از فروشنده دریافت کرده است.

یک فاکتور رسمی چگونه است ؟

فاکتور رسمی فاکتوری است که چاپ ان کاملا طبق قوانین و استاندارد های وزارت دارایی انجام شود.

چند نکته زیر را برای چاپ فاکتور رسمی رعایت کنید:

نوع کاغذ ترجیحا کاغذ انذونزی ویا کاغذ تحریر باشد.

سعی کنید از سایز A4  استفاده کنید.

 تعداد میتواند به انتخاب خودتان باشد.

یکی از مهم ترین موارد چاپ فاکتور رسمی که باید رعایت کنید این است که نوع چاپ شماره سریال فاکتور باید به رنگ قرمز و کمی برجسته باشد.

چگونه یک سر برگ برای فاکتور خود تهیه کنیم ؟

  • قبل از استفادهاز نرم افزار طراحی یک طرح اولیه روی کاغذ برای خود تهیه کنید.
  • سعی کنید حتما نام شرکت  یا موسسه را در قسمتی از سربرگ ذکر کنید.
  • ترجیحا از لوگوی خود استفاده کنید واگر لوگوی مخصوص ندارید میتوانید از یک جمله و یا شعار تبلیغاتی که معرف حیطه فعالیتی شماست استفاده کنید.
  • شماره تماس فراموش نشود.
  • با توجه به رعایت استاندارد های مورد قبول امور دارایی که همان شماره سریال فاکتور است, بقیه موارد از اصول خاصی پیروی نمیکنند و شما میتوانید سربرگ فاکتور خود را طبق صلیقه شخصی خود طراحی کنید.
  • فقط جنبه ی اداری فاکتور را در نظر نگیرید و سعی کنید در طراحی فاکتور صلیقه به خرج دهیدو قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید.

چاپ فاکتور

چاپ فاکتور با توجه به  کاغذ ( تحریر یا کاربن لسچاپ ( سیاه و سفید یا رنگی ) و بعد از مرحله ای که انتخاب کاغذ توسط مشتری تعیین می شود

که شامل  کاربن لس بودن یا کاغذ معمولی است ،

برای هر فاکتور میتوان از چاپ تک رنگ  یا مشکی  ، چاپ دو رنگ ، در رنگ های  مشکی و قرمز ،

چاپ چهاررنگ در رنگ های آبی ، قرمز ، زرد ، مشکی  استفاده می شود.

تابلو نئون چیست ؟

تابلو-نئون-رسام پخش

یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که درگذشته بیشتر مورد استفاده بوده تابلو نئون پلاستیک می باشد این تابلوها قبل از ورود تابلوهای چلنیوم در بازار موجود بودند و در واقع سرآغازی برای ساخت تابلو چلنیوم محسوب می شود . ساخت و نصب تابلوهای تبلیغاتی به روش نئون پلاستیک تقریبا شبیه چلنیوم است با این تفاوت که جنس حروف از پلکسی گلاس می باشد . پلکسی گلاس ازنوعی پلی کربنات شفاف بدست آمده است که بسیار شفاف و شبیه شیشه است اما شیشه نیست طلق است و مقاومت بیشتری نسبت به شیشه دارد . در واقع تابلو پلکسی گلاس تابلویی است که در آن  فلز بکار نرفته است و تماما از ورق های پلاستیکی مانند سامپکس و ییرلانگ برای ساخت آن استفاده شده است . برای روشنایی هر دو از لامپ های LED و SMD استفاده می شود  اما در مدل نئون شیشه ای نور تولید شده توسط گاز نئون تامین می گردد و با ترکیب این گاز با فلوئور می توان به رنگهای متنوع دلخواه دیگری دست یافت.

تخته شاسی چیست ؟

تخته-شاسی-رسام-پخش

تخته شاسی به قطعه ای چوب از جنس MDF یا فیبر یا پلکسی گفته می شود که در یک طرف آن چسب مخصوص خورده شده و در طرف دیگر فضای خالی برای قرار گرفتن بر روی پیچ یا میخ و نصب روی دیواریا در را دارد
استفاده از تخته شاسی بیشتر برای تصاویر خانوادگی و نصب در منزل مرسوم است، ولی در حال حاضر تخته شاسی جایی در تبلیغات نیز باز کرده است. شما می توانید تصاویر نمونه کارها، فعالیت ها، خدمات و محصولات خود را بر روی تخته شاسی چاپ کرده و در محل کار، دفتر و یا شرکت خود نصب کنید . که علاوه بر زیبایی بصری، تبلیغات محیطی خود را نیز داشته باشید.

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو-چنلیوم-رسام-پخش

یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که امروزه استفاده زیادی دارد تابلو چلنیوم می باشد که از دو جزء تابلو کامپوزیت و حروف برجسته چلنیوم تشکیل شده است. در تابلو چلنیوم یا همان تابلو حروف برجسته از لامپ های LED برای نورپردازی استفاده می شود. حروف برجسته در ابتدا در برنامه کرل طراحی شده، سپس طرح مورد نظر با ورق های فلزی به صورت زاویه دار یا مدور بر روی پلکسی گلس (plexi glass) که دارای رنگهای مختلف میباشد لیزر میشود.
تفاوت اساسی میان تابلو چلنیوم و دیگر انواع تابلو این است که حروف چلنیوم سه بعدی بوده و هر حرف به صورت جداگانه شکل داده شده و دارای محفظه ی جداگانه‌ای نیز می باشد.
 چلنیوم یک نوع آلیاژ آلومینیومی با کیفیت بسیار بالا و مقاوم در مقابل عوامل محیطی همچون گرما، سرما، اشعه ی آفتاب و بارندگی بوده و تا حد زیادی در مقابل ضربه مقاوم است که نخستین بار توسط کارخانجات MCI  اسپانیا روانه بازار شده است.

دلیل استفاده ی آلومینیوم در ساخت تابلو چلنیوم این است که سبک‌ وزن بوده و زنگ نمی‌ زند. چلنیوم از ترکیب آلومینیوم و استیل ساخته میشود اما ظاهرآن شبیه استیل است. زیبایی استیل و دوام و ماندگاری آلومینیوم را دارا است.
چنلیوم همانند حروف برجسته پلاستیکی گرد و خاک را به خود نگرفته، زنگ زدگی نداشته و طی گذشت زمان ماندگاری و ثبات رنگی دارد.
اجزای تابلو چلنیوم شامل موارد زیر می باشد:
لبه چلنیوم:

در تابلو چلنیوم استاندارد، عمق هر لبه معمولا 7 ، 9 و 11 سانتیمتر می‌باشد. یکی از مزایای لبه چلنیوم نوار اسفنجی آن است که از ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف برجسته جلوگیری کرده و مانع نفوذ آب به مدار تابلو چلنیوم و سوختن آن می شود.
طلق پلکسی: از طلق پلکسی برای پخش نور به صورت یکدست و شفاف استفاده می شود.
لامپ smd: در قسمت داخل حروف برجسته از لامپ smd استفاده میشود. هر چقدر لامپ smd کیفیت بالاتری داشته باشد، شدت نور و طول عمر بالاتری نسبت به لامپ های مشابه خواهد داشت. تابلو چلنیوم را به دو صورت با نور و بدون نور میتوان عرضه نمود اما امروزه، تقریبا در تمامی تابلوهای چلنیوم که به صورت داخلی روشنایی دارند، از لامپ  SMD  استفاده می‌ شود.
ورق PVC:

این ورق زیرساخت تابلو چلنیوم بوده و برای چسباندن smd ها به عنوان زمینه استفاده می شود.
ترانس یا منبع تغذیه: وظیفه این منبع تبدیل برق شهری به 12 ولت می باشد.
برای نصب حروف چلنیوم بر روی تابلو در ابتدا ورق PVC بر روی زمینه تابلو پیچ می شود سپس سیم های لامپ smd  به پشت تابلو برده می شود، حروف چلنیوم بر روی ورق PVC نصب شده و منبع تغذیه در پشت تابلو قرار داده می شود سپس سیم هایی که از جلوی تابلو آورده شده باهم سری شده و به منبع تغذیه وصل می گردد.
مــزایــــای تابلو حروف برجسته چنلیوم (چلنیوم) :
۱-  قـــابـلیت شستشـو
2- عـمـــر طـــولـانــی
3-  رنگبنــدی های بسیار متنوع
4-  قابلیت انعــطـاف به هر اندازه و طـرح
5-  مقاوم در برابر سرمــا ، گرمــا و بارش های فراوان
6-  نوردهی زیبا و جلب توجه کردن تابلو چلنیوم
7- جنس مرغوب چلنیوم که از زنگ زدگی تابلو جلوگیری می کند.
8- مصرف برق بسیار پایین
انواع مدل های تابلو چلنیوم:
تابلو چلنیوم تک رویه دو رویه
الماسی 
میرور لبه استیل و طلایی 

تابلو ال ای دی چیست؟

تابلو-ال ای دی-رسام-پخش

یک نوع نمایشگر دیجیتال است که المان های اصلی تشکیل دهنده آن لامپ های LED هستند . تابلو ال ای دی در مقایسه با تابلوهای تبلیغاتی دیگر همچون تابلو نئون ، تابلو فلکسی و بنر بهتر است چون می تواند نوشته و تصاویر را به حرکت در آورده و بر چشم بصری بیننده تاثیر بگذارد .

انواع تابلو ال ای دی :

تابلو ال ای دی ثابت :

در این روش نوشته و تصاویر نمایشی به صورت ثابت و بدون تحرک ایفای نقش می کنند و فقط از خود نور ساطع کرده و ذهن بیننده را درگیر می نمایند .

تابلو ال ای دی روان :

نوشته و تصاویر توسط تابلو ال ای دی روان به حرکت در می آیند و انیمیشن زیبایی را اجرا می کنند که خود تابلو ال ای روان دارای مدلهای زیر می باشد .

تابلو ال ای دی تک رنگ

طراحی این مدل تابلو به گونه ای است که می تواند فقط یک رنگ را به معرض نمایش در آورد مثلا اگر شما رنگ قرمز را برای تابلوی تبلیغاتی خودتان انتخاب می کنید همه نوشته ها و تصاویر با رنگ قرمز به نمایش گذاشته می شود.

تابلو ال ای دی سه رنگ :

شما می توانید با طراحی این نوع تابلو تبلیغاتی از سه رنگ مجزا استفاده کنید مثلا بخشی از متن با رنگ قرمز ،  بخشی سبز و بخشی هم یک رنگ دیگر

تابلو ال ای دی تمام رنگ :

این مدل تابلو برآورده کننده تمام انتظارات از یک تابلوی تبلیغاتی می باشد که می توان هر چیزی شامل فیلم ، عکس ، تیزرهای تبلیغاتی و متن ها را در آن به معرض نمایش درآورد

مزایای تابلو ال ای دی

 جذابیت بیشتری نسبت به تابلو نئون دارد

دارای مصرف برق کم

 طول عمر بیشتر

 ضد آب

به راحتی نمی شکند

می توان نور آن را به اندازه دلخواه تنظیم نمود

می توان از تصاویر انیمیشنی زیبا برای نمایش استفاده کرد

در صورت خرابی ماژول ها به راحتی می توانید آنها را تعویض کنید

در صورتی که از ماژول تک رنگ یا سه رنگ استفاده می کنید می توانید نوع رنگ نوشته خود را با تغییر ماژول ها تعویض نمایید.

چاپ وبرش حرارتی چیست؟

چاپ وبرش حرارتی، که به آن چاپ وبرش استیکر نیز می گویند، از طریق رسم کردن یا ایجاد برش روی یک قطعه شبرنگ حرارتی، براساس فایل دیجیتالی طرح، انجام می شود. سپس قطعات برش خورده به وسیله حرارت روی تیشرت منتقل می شوند. این روش تنها برای طرح های ساده مانند سیلوئت ها (سایه نماها) و تصاویر پایه با حداکثر ۳ رنگ، استفاده می شود.

چاپ سابلیمیشن چیست؟

چاپ-سابلیمیشن-حرارتی-برش-رسام پخش

چاپ سابلمیشن چیست؟

چاپ-سابلیمیشن-رسام-پخش

 چاپ سابلیمیشن که به نام چاپ حرارتی نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین روش‌های چاپ بر روی اشیاء به حساب می‌آید. اساس کار چاپ سابلیمیشن بر پایه تصعید مواد بوده و با این کار جوهر از کاغذ مخصوص به جنس مورد نظر منتقل می‌شود.

اگر می‌خواهید روی لیوان، بشقاب، سنگ، کاشی، چوب، پارچه و بسیاری از اجناس دیگر چاپ کنید؛ بهترین راه‌حل استفاده از چاپ سابلیمیشن است. فرآیند چاپ سابلیمیشن بسیار ساده است، کافی است طرح دلخواه‌تان را پرینت بگیرید، بر روی محصول مورد نظر (مثل لیوان – که البته باید از قبل آماده چاپ شده باشد) بچسبانید، با دستگاه حرارت دهید و تمام. طرح مورد نظر بر روی لیوان چاپ شده و آماده است.

کیفیت چاپ در این روش بسیار بالاست. بعد از چاپ طرح پاک نخواهد شد، قابل شست‌وشو بوده و بالاخره با توجه به هزینه پایین آن نسبت به سایر روش‌های چاپ بر روی سطوح می‌توان حتی یک عدد سفارش را با کیفیت بالا و در سریع‌ترین زمان انجام داد.

برای شروع کار یک عدد پرینتر جوهر افشان، کاغذ مخصوص سابلیمیشن، دستگاه پرس حرارتی و چسب نسوز لازم است. با این موارد می‌توان با کیفیت عالی عکس و طرح مورد نظر را بر روی سطح مورد نظر چاپ کرد.

به عنوان مثال برای چاپ عکس بر روی لیوان، ابتدا عکس را بر روی کاغذ مخصوص پرینت کرده، کاغذ را بر روی لیوان با چسب نسوز می‌چسبانیم و سپس درون قالب قرار می‌دهیم. بعد از چند دقیقه عکس مورد نظر بر روی لیوان چاپ شده و آماده است.

ارتباط آنلاین
ارسال از طریق واتس اپ