شبرنگ/ روزرنگ/ دودی ماشین/شبرنگ حرارتی لباس/مش

خدمات قابل ارائه از سوی رسام پخش به شرح زیر:

شبرنگ/روزرنگ

 شب نما-فلورسنت

شبرنگ حرارتی لباس

دودی ماشین

لانه زنبوری

مش

همگی موارد ذکر شده هم به صورت خام می توانند ارائه شوند وهم به صورت چاپ، برش و نصب در هر محیط

 

شبرنگ

شبرنگ نوعی برچسب هستند که در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند، اما تفاوتهای این دو بسیار است وکاربردهایشان متفاوت، این مقاله در رابطه با شبرنگ و روزرنگ هایی است که با نرم افزارهای وکتورساز یا برداری (خطی) توسط «دستگاه برش برچسب» یا به عبارتی « کاترپلاتر »، طرح ها و متن های خاصّ برش داده می شوند.

از دو نوع ساده و طرحدار تولید می شود، ساده ی آن در ۸ رنگ مختلف از طرف شرکت های وارد کننده، در ایران پخش می شود. (سفید، مشکی، سبز، زرد، آبی، قرمز، قهوه ای و نارنجی) اما طرحدار آن لانه زنبوری است، که طرح ها و رنگ های مختلفی مانند شطرنجی، خط های مورب ۵ سانتی یا ۱۰ سانتی بهم پیوسته، فلش چپ و راست و… درون لانه زنبوری کار شده است

 جنس شبرنگ

از ماده سیلیس در آن استفاده می شود که حالت شکنندگی یا خردشوندگی آن از مشخصات بارز آن محسوب شده و با توجه به چسبندگی بسیار بالای آن به عنوان برچسب اموال در ادارات و سازمان ها مناسب می باشد و در دو نوع اکرلیک (شکننده) و پت (پاره نشو) تولید می شود.
شبرنگ حاوی ماده فلورِسین است که خاصیت فیزیکی این ماده این است که در حضور یک منبع نور، خاصیت بازتابی و درخشندگی به آن می دهد که مانند یک ردیاب فلورِسنت از طریق نور عمل میکند، اما مورد مهم این است که این ماده در تاریکی مطلق اصلا نمی تواند از خود نور ساطع کند، مانند شب تاب ها عمل نمیکند، شب تاب ها حاوی ماده فسفر هستند که مخالف فلورِسین است، یعنی نور را جذب کرده و در تاریکی برمیگردانند.

کاربرد شبرنگ

استفاده‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف می‌شود. در ساخت تابلوهای تبلیغاتی، علائم راهنمایی و رانندگی و ترافیکی (مانند تابلو جاده ها)، برچسب اموال، علائم هشدار دهنده، پلاک وسیله نقلیه، انواع لوگو و موارد بسیار زیاد دیگر…
در برخی موارد با بکار بردن آن در لباس مأموران انتظامی، راهداری و کارگران شهرداری امنیت جانی آنان را هنگام کار در شب بالا می‌برند و با درخشش لباس این افراد، رانندگان متوجه حضور آنان شده و از بسیاری حوادث و خطرات احتمالی جلوگیری می‌نماید.

ابعاد شبرنگ

شبرنگها به صورت رول و اعلب در سه عرض ذیل عرضه می شوند:
۶۲cm * 20m  (شصت و دو سانتیمتر عرض در بیست متر طول)
۹۲cm * 45m  (نود و دو سانتیمتر در چهل و پنج متر طول)
۱۲۴cm * 45m (صد و بیست و چهار سانتیمتر عرض در ۴۵ متر طول)

رول های ۵ سانتی، ۱۰ سانتی نیز به صورت نواری قابل تهیه هستند، لازم به ذکر است که سایزهای کمتر نیز هست، مثل ۱۰ متر طول در ۲۰ متر عرض، فقط طول و عرض غالب بازار را معرفی کرده ام.

روزرنگ

 

روزرنگ  متریالی هست پشت چسب دارکه مخصوص برش با کاتر پلاترمی باشدودر تنوع رنگی زیادبه صورت مات و براق و درعرض های ۶۰و۱۲۰می باشد.قابلیت نصب به روی شیشه،پلکسی و… می باشد

اصطلاحات شب نما ، شبرنگ ، شب تاب ، بلک لایت ، فلوروسنت و امثالهم ، پدیده های نوری و رنگی هستند که کاربردهای فراوانی دارند .

شب نما :

این برچسب  پس از قرار گرفتن در معرض نور طبیعی یا مصنوعی ، در تاریکی برای چشم انسان قابل مشاهده است. کاهش تدریجی شدت درخشش چند ساعت طول می کشد. مواد می توانند فرایند شارژ مجدد با نور را بارها و بارها پشت سر بگذارند.این ماده غیر سمی و غیر رادیواکتیو است ، فسفر و بدون سرب است. برای سلامتی یا محیط زیست مضر نیست.نوارهای شبنما در عرض ۱۲۰ سانت در طول ۴۵ متر می باشند که قابلیت برش بصورت نوار در عرض های متفاوت و سفارش شما را دارند.برچسب های شبنما در مدل های ۴-۶-۸-۱۲ ساعته می باشند .

 

فلورسنت

فتولمینسنت چیست ؟

 ساخت برچسبهای راهنما در ساختمانها ، پارکینگها ، اماکن عمومی ، نوار متمایز کننده لباس نیروهای امدادی و آتش نشانها همچنین موارد بسیار دیگر ، از جمله کاربردهای این فناوریست .

این مواد با پنج دقیقه دریافت نور از خورشید ، یا پرتوهای یو ویی (فرابنفش) از لامپهای مربوطه فول شارژ شده و حدود بیست و چهار ساعت قابلیت بازتاب دارند .

 با نور لامپهای معمولی حدود چهار ساعت ، زمان لازم است ، که این مواد شارژ شوند .

در راه پله های برجها ، علائم و نوارهای ساخته شده از این مواد با استقبال زیاد روبرو شده است . آنها با نصب یک تایمر در سیستم روشنایی ، که هر چند ساعت خاموش و روشن شدن ، لامپها را برای دقایقی کنترل کنند . شارژ میشوند . 

استفاده آنها در محیطهای تاریک پر تردد و راه پله ها ، باعث کاهش قابل توجه هزینه برق مصرفی میگردد .

 

شبرنگ دودی ماشین

برای تیره شدن شیشه هر نوع محیط و یا کم شدن دید به داخل همچنین جلوگیری از ورود نور به داخل محیط مثل اتومبیل، شیشه اتاق و… مورد استفاده قرار می گیرد که دارای درجه بندی های متفاوت از ۳۰ الی ۹۰ وحتی ۱۲۰ می باشد که درجه های بالاتر در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

شبرنگ لانه زنبوری

شبرنگ رده مهندسی برای تابلوهای جاده

اصلي ترين و تخصصي ترين قسمت هر نوع تابلو شبرنگ آن مي باشد.بدليل انجام گرديدن قسمتي از سفرها در شب و لزوم ديدن تابلو توسط رانندگان ، در تابلوهاي راهنماي مسير و ترافيكي از شبرنگ استفاده مي گردد.در اثر برخورد نور چراغ اتومبيل به صفحه شبرنگ ، اين نور به دانه هاي شيشه ايي كروي شكل برخورد نموده و به سمت اتومبيل باز مي گردد و راننده بدين صورت قادر به مشاهده نوشتار و پيام تابلو و نهايتاٌ درك آن مي گردد.
بسته به ميزان بازتاب نور از سطح شبرنگ ، شبرنگ ها به رده هاي مختلف با كيفيتهاي متفاوت تقسيم مي گردند. مطابق استاندارد ASTM D4956 شبرنگ ها به ۹ رده تقسيم مي گردند كه سه رده از اين شبرنگ ها كاربردي تر هستند :

الف : شبرنگ رده مهندسي ۷ ساله Engineer Grad(EGS)
ب : شبرنگ لانه زنبوري ۱۰ ساله High Intensity Grade(HI)
ج : شبرنگ رده الماسي Diamond Grade(DI)

 

چاپ برچسب حرارتی لباس

بدون تردید همه شما از دیرباز تا کنون با چاپ روی پارچه آشنایی داشته اید نیاز بشر به تنوع طلبی یکی از دلایل عمده چاپ با طرح و رنگ های متفاوت در دنیای مدرن امروز به شمار می رود. ما فقط حق انتخاب محدودی در نوع نقش و نگار پارچه های چاپ شده را داشتیم در حالی که در زمان حال و در دنیای صنعتی و پیشرفته ماشین آلات چاپ این امکان برای ما بیشتر فراهم کرده است امروزه با هر نوع سلیقه و نیازی مشتری می تواند نقش مورد نظر خود را بروی انواع پارچه های موجود پیاده کند.

چاپ سابلیمیشن که این روزها بسیار مرسوم شده است یکی از چاپ های دیجیتال به شمار می رود . در این روش با فرایند تصعید ( تبدیل مستقیم از حالت جامد به گاز ) عمل چاپ با ماندگاری بالا روی کلیه الیاف پلی استر ، پلی استر ویسکوز و غیره انجام می شود.نام دیگر این چاپ ترانسفر است به این صورت که طرح مد نظر بر روی کاغذ چاپ می شود. سپس با حرارت از روی کاغذ به چاپ منتقل می شود. برای این امر نیاز به تخصص لازم به منظور انتخاب کاغذ و رنگ مد نظر مبذول شود. گرما و دما نیز به همراه جنس پارچه و پرس مدنظر در پیاده سازی طرح با کیفیت بسیار اثرگذار خواهد بود. چاپ روی جنس حرارتی توسط چاپ دیجیتال باعث می شود کار با کیفیت  هم سه صورت چاپی هم به صورت برشیبه دست شما برسد.

نمونه‌های بی‌شماری از چاپ استیکرهای حرارتی را روی لباس‌ها دیده‌اید که به شکل انواع طرح‌ها، ایموجی‌ها، نوشته‌ها و … نقش بسته‌اند. همچنین لباس‌های ورزشی که منقوش به شماره بازیکنان هستند، از این نوع چاپ استفاده نموده‌اند. صاحبان تجارت نیز می‌توانند از استیکرهای حرارتی لباس به‌عنوان چاپ برچسب تبلیغاتی برای نمایش لوگو، شعار و هر چه مربوط به کسب‌وکارشان است، بهره گرفته و هویت سازمانی‌شان را یکپارچه نمایند.

استیکرهای حرارتی در مقابل آب و ساییدگی مقاوم بوده و چاپ آنها تا زمانی که بتوان آن لباس را پوشید، ماندگاری دارد. اما به یاد داشته باشید که برای اتو کردن، بهتر است لباس را برگردانده و قسمت چاپی را از پشت اتو نمایید.

جنس استیکرهای حرارتی رزینی پلاستیکی بوده و انواع کوچک آن را می‌توان با اتوی معمولی چسباند. ولی برای طرح‌های بزرگتر بهتر است که از دستگاه پرس استفاده شود، چرا که علاوه بر حرارت، فشار زیادی را نیز برای چسباندن بهتر وارد می‌کند.

چاپ مش چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

مش متریالی است که سوراخهای ریزی روی خود دارد و برای مصارف خاص استفاده میشود ، در دو نوع پشت چسب دار و معمولی موجود است نوع پشت چسبدار آن معمولا برای روی شیشه ها استفاده میشود ، چرا که این امکان را میدهد که  شیشه به طور کامل پوشیده نشود و دید آن از بین نرود ، شما در عین حالی که کار چاپی خود را روی شیشه چسبانده اید تمامی فضای شیشه را نپوشانده اید و دید خود را از بین نبرده اید در ضمن نور داخل را نیز تا حدودی حفظ کرده اید ، نوع بدون چسب مش معمولا برای مصارفی همچون تبلیغات روی استند برای محصولات ویژه چاپ میشود ، زمانی که شما نیاز به کار خاص دارید و میخواهید محصولی را با تبلیغات خاص چاپ نمایید میتوانید از مش استفاده کنید .طریقه نصب مش پشت چسبدار تقریبا همانند استیکر است و حتی میتوان گفت که کمی از آن راحتتر است ، چرا که به دلیل وجود سوراخهای متعدد روی آن هنگام چسباندن روی شیشه ، دیوار یا سطوح مختلف معمولا بدون حباب چسبیده میشود ولی با وجود این توصیه میشود که این متریال را نیز همانند استیکر با آب بچسبانید تا در صورتی که نیاز به جابجایی آن داشتید بتوانید آنرا به راحتی جابجا کنید.

 

Comments are closed.